برترین پارک های ملی کانادا

کانادا سرزمینی است با تنوع بسیار زیاد و مناظری شگفت‌انگیز. اگر بخواهید لیستی از دیدنی‌های این کشور به علاوه کارهایی که می‌توانید انجام دهید و جاهایی که می‌توانید کشف کنید را آماده کنید، لیست‌تان به پایان نمی‌رسد. بسیاری از مسافران تور کانادا به سمت شهرهای بزرگی مانند ونکوور، تورنتو یا اتاوا جلب می‌شوند، اما مطمئنا اشتباه خواهد بود اگر شما با ویزای توریستی و یا ویزای تحصیلی کانادا به این کشور سفر کنید و از پارک‌های ملی خارق‌العاده این سرزمین دیدن نکنید. در ادامه می‌خواهیم برخی از برترین پارک‌های ملی این کشور را به شما معرفی کنیم.

برترین پارک های ملی کانادا

پارک ملی یوهو

یک شکاف قاره‌ای استان‌های آلبرتا و بریتیش کلمبیا را از هم جدا می‌کند؛ در طرف آلبرتا پارک ملی بنف قرار گرفته و طرف بریتیش کلمبیا منزلگاه پارک مشابه پارک ملی بنف اما خلوت‌تر یوهو است. تنها به فاصله 2 ساعت رانندگی از شهر پر جنب و جوش کلگری شما به پارک ملی یوهو می‌رسید؛ که یک بهشت واقعی برای علاقه‌مندان به طبیعت است. دریاچه زمردین به لطف رنگ‌های درخشان و چشم‌نوازش رویایی به نظر می‌آید و دریاچه اوهارا بی‌نهایت زیبا است. دیگر جاذبه‌های برتر این پارک که فرصت دیدن‌شان در تور کانادا را نباید از دست بدهید پل طبیعی، آبشار تاکاکاو و آبشار واپتا هستند.

پارک ملی جزیره پرنس ادوارد

همان‌طور که از نامش مشخص است، پارک جزیره پرنس ادوارد در جزیره پرنس ادوارد قرار گرفته است. پارک ملی در ساحل شمالی جزیره قرار گرفته و صخره‌های ماسه‌سنگی سرخ رنگی دارد که به دریا رسیده‌اند و منظره‌ای شگفت‌انگیز به طول کیلومترها را در امتداد خط ساحلی خلق کرده‌اند. شما می‌توانید روی شن‌های ساحل استراحت کنید، در آب‌های دریا شنا کنید یا در گوشه‌ای از پارک چادر بزنید و شب را در دل طبیعت بمانید. چندین مکان تاریخی و موزه هم در این پارک وجود دارند.

پارک ملی آئویویتوک

پارک ملی آئویویتوک در جزیره بفین در مناطق شمالی نوناووت قرار گرفته است. این پارک یک مقصد شگفت‌انگیز است که در بین مسافران تور کانادا برای آثار هنری مردمان بومی، مناظر قطبی و روزهای تابستانی بسیار طولانیش مشهور است. بسیاری از بازدیدکننده‌ها در طول ماه‌های ژوئن و جولای به پارک ملی آئویویتوک می‌آیند، زمانی که خورشید غروب نمی‌کند و شب به اندازه ظهر روشن و پر نور است. شرکت در تورهای همراه با راهنما، روش مورد علاقه بازدیدکنندگان برای تجربه این پارک است؛ در این تورها شما فرصت پیدا می‌کنید تجربه‌هایی منحصربه‌فرد داشته باشید، مانند خواب در کلبه اسکیموها یا سواری سورتمه با سگ‌ها از میان تندراهای قطبی.

پارک ملی گروس مورن

پارک ملی گروس مورن در ساحل نیوفاندلند قرار گرفته و نامش را از بلندترین قله موجود در آن یعنی گروس مورن گرفته است. بیشتر این پارک را رشته کوه‌های لانگ رنج تشکیل داده است. چه برای تحصیل در کانادا به این کشور آمده باشید یا ویزای توریستی گرفته‌اید و در حال بازدید از جاذبه‌های مختلف این کشور هستید، یک دلیل مهم وجود دارد که باید این پارک را در لیست مقصدهایتان در سفر به کانادا قرار دهید و آن دلیل کوهنوردی و طبیعت‌گردی در این پارک است. در مسیرهایتان نقطه‌های تماشای منظره بی‌شمار و منظره‌هایی نفس‌گیر و اعجاب‌انگیز وجود دارند. در طول ماه‌های تابستانی شما می‌توانید در تورهای قایق‌سواری همراه با راهنما شرکت کنید و در آبدره وسترن بروک پوند، از زاویه دیدی منحصربه‌فرد از دیدن قله‌های سرسبز احاطه‌کننده‌تان لذت ببرید.

پارک ملی دریاچه‌های واترتون

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های پارک ملی دریاچه‌های واترتون این است که این پارک در مرز بین ایالات متحده و کانادا امتداد پیدا کرده است. پارک ملی دریاچه‌های واترتون بخش کانادایی این منطقه طبیعی شگفت‌انگیز در مرز این دو کشور است. بخش امریکایی آن با نام پارک ملی یخچال طبیعی امریکایی شناخته می‌شود. یکی از شگفت‌انگیزترین بخش‌های این پارک دره صخره سرخ است. صخره‌های سرخ و روشن این دره، آن را بیشتر به صحرای آریزونا شبیه کرده‌اند تا جایی که به طبیعت سرسبز کانادا تعلق داشته باشد. در این پارک مسافران تور کانادا همچنین می‌توانند گله‌های بوفالوها را ببینند که در محیط طبیعی زندگی می‌کنند. فرصت بازدید از دریاچه کامرون با آب‌های آرامش و آبشار خروشان و قدرتمند بلکیستون را از دست ندهید.

پارک ملی اقیانوس آرام

پارک ملی اقیانوس آرام در جزیره ونکوور و در استان بریتیش کلمبیا قرار گرفته است و به 3 بخش کاملا متفاوت تقسیم شده است. بخش لانگ بیچ در خلیج ویکانینیش قرار گرفته و یکی از محبوب‌ترین بخش‌های پارک در میان مسافران تور کانادا برای چادر زدن و موج‌سواری در آبهای پر موج اقیانوس است. در بخش بروکن گروپ شما می‌توانید مجموعه‌ای از جزیره‌های کوچک اما دیدنی را پیدا کنید. سومین بخش، مسیر وست کوست نام دارد؛ این بخش در واقع یک مسیر پیاده‌روی و طبیعت‌گردی طولانی است که برای کیلومترها امتداد دارد و در بیشتر بخش‌ها رو به منظره خارق‌العاده و فراموش‌نشدنی اقیانوس آرام است.

پارک ملی ناهانی

پارک ملی ناهانی در قلمروهای شمال غربی کانادا قرار گرفته است. برای بیشتر بازدیدکنندگان این پارک تنها از طریق هواپیمای آب‌نشین قابل دسترس است. پارک ملی ناهانی عملا خارج از برنامه سفر بسیاری از گردشگران خارجی و داخلی قرار دارد، به همین خاطر در بین علاقه‌مندان به نواحی فوق‌العاده بکر و طبیعت وحشی، این پارک یک بهشت واقعی به حساب می‌آید. رودخانه ناهانی جنوبی اصلی‌ترین جاذبه این پارک است، جایی که شما می‌توانید قایق‌سواری در آب‌های خروشان، کانوسواری و یا کایاک سواری را امتحان کنید. این رودخانه در آخر به آبشار شگفت‌انگیز و تماشایی ویرجینیا می‌رسد. پارک ملی ناهانی معمولا مقصد کسانی است که می‌خواهند برای چند شب چادر بزنند یا به پیاده‌روی‌های چند روزه در طبیعت بروند. البته سفر یک روزه با استفاده از هواپیما هم ممکن است، اگر فقط بخواهید کوهستان‌های قرار گرفته در شکاف قاره‌ای، چشمه‌های آب گرم سولفوری یا تندراهای کوهستانی شگفت‌انگیز را ببینید.

پارک ملی جاسپر

در قلب کوهستان راکی آلبرتا، پارک ملی جاسپر قرار گرفته است. این پارک بزرگ و خارق‌العاده هر آن چه که علاقه‌مندان به طبیعت نیاز داشته باشند را به آنها ارائه می‌دهد، از مسیرهای پیاده‌روی کوهستانی گرفته تا یخچال‌های طبیعی تماشایی. پارک ملی جاسپر مقصد بی‌چون و چرای شما خواهد بود، اگر بخواهید حسابی فعال و پر هیجان باشید، چرا که در این پارک کمبودی از نظر فعالیت‌های مهیج ورزشی فضای باز وجود ندارد. کوهنوردی، دیدن حیات وحش، صخره‌نوردی، ماهیگیری، چادر زدن و اسب‌سواری تنها تعدادی از این فعالیت‌های سرگرم‌کننده و مهیج هستند. دیدن برخی از جذاب‌ترین مکان‌های پارک شامل آبشارهای شگفت‌انگیز آتاباسکا، مناظر نفس‌گیر قابل مشاهده از تله‌کابین جاسپر و آب‌های زیبا و آرام دریاچه مدیسین را فراموش نکنید.

پارک ملی بنف

به احتمال زیاد شناخته‌شده‌ترین پارک ملی در تمام کانادا، پارک ملی بنف است. منظره دریاچه لوئیس یکی از شگفت‌انگیزترین مناظری است که می‌توانید در کل تور کانادا ببینید. با قایق‌سواری در داخل این دریاچه می‌توانید از زاویه دیدی خاص، بیشتر و بیشتر از زیبایی کم‌نظیر آن لذت ببرید. چه بخواهید اسکی یا کوهنوردی کنید، گلف بازی کنید یا از دیدن حیات وحش خاص کانادا لذت ببرید، پارک ملی بنف برای هر کسی با هر سلیقه‌ای چیزی برای ارائه دارد.

منبع: touropia.com
انتشار: بروزرسانی: 25 شهریور 1399 شناسه مطلب: 117

به "برترین پارک های ملی کانادا" امتیاز دهید

2 کاربر به "برترین پارک های ملی کانادا" امتیاز داده اند | امتیاز: 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین پارک های ملی کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید