آشنایی با مدارس شبانه روزی کانادا

تحصیل در کانادا برای دانش آموزان در مقطع دبیرستان یا راهنمایی، فرصتی عالی در اختیار آنها قرار می دهد تا در یکی از بهترین کشورهای دنیا از نظر فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی زندگی و تحصیل کنند. دانش آموزان همچنین می توانند بعد از پایان دبیرستان تحصیل خود را در دانشگاه ادامه دهند.

آشنایی با مدارس شبانه روزی کانادا

نسبت به سایر کشورها، مدارس شبانه روزی کانادا ارزان تر هستند و امکاناتی که در اختیار دانش آموزان قرار می دهند در سطح بالایی قرار دارند. امکان سکونت شبانه روزی در این مدارس باعث می شود تا خانواده ها بتوانند با خیالی راحت فرزندان خود را برای تحصیل در کانادا به این کشور بفرستند. مهاجرپذیر بودن کانادا و هموار شدن مسیر برای ادامه تحصیل در دانشگاه های کانادا، از دیگر دلایل محبوبیت مدارس شبانه روزی این کشور هستند.

برای گرفتن پذیرش از مدارس شبانه روزی کانادا، باید شرایط هر مدرسه را بررسی کنید. به عنوان نمونه برخی مدارس تنها نوجوان های بالای 10 سال را می پذیرند. معمولا برای تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا نیازی به مدرک زبان نیست. ترم اول تحصیلی از سپتامبر تا ژانویه است؛ ترم دوم هم از فوریه تا ژوئن طول می کشد. دانش آموزان در طول سال تحصیلی در مدرسه می مانند.

البته در این مدارس همه دانش آموزان در مدرسه نمی مانند و برخی از آنها بعد از پایان کلاس ها به خانه های خود می روند. برخی دیگر هم در طول هفته در مدارس هستند و آخر هفته ها پیش خانواده خود بر می گردند. دانش آموزان بین المللی در کنار هم و در تعطیلات می توانند در خوابگاه بمانند. خدمات خوابگاه ها در سطح خوبی قرار دارد و تمامشان محیطی امن دارند.

در این مدارس دانش آموزان با راه و رسم زندگی گروهی آشنا می شوند و فنون زندگی اجتماعی را می آموزند. دانش آموزان در این مدارس از امکانات آموزشی پیشرفته و روز دنیا استفاده می کنند، زبانشان را تقویت می کنند و امکان گرفتن ویزا برای والدین خود را به وجود می آورند. شانس گرفتن کمک هزینه تحصیلی در صورت اخذ نمرات خوب هم وجود دارد.

انتشار: بروزرسانی: 25 شهریور 1399 شناسه مطلب: 78

به "آشنایی با مدارس شبانه روزی کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با مدارس شبانه روزی کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید