مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

تحصیل در کانادا با وجود دانشگاه های برتر و خدمات رفاهی اجتماعی عالی برای بسیاری از مردم دنیا محبوب است و در میان ایرانی ها علاوه بر اینها شرایط مهاجرتی به کانادا نیز جذابیت داردف در ادامه از دانشگاه های برتر کانادا و شرایط تحصیل در کانادا خواهیم گفت.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

در کانادا حدود 100 دانشگاه معتبر وجود دارد. از این تعداد پنج دانشگاه تورنتو، مک گیل، بریتیش کلمبیا، مونترال و آلبرتا در لیست 100 دانشگاه برتر دنیا هستند. تعدادی از بقیه دانشگاه های کانادایی هم در رده 100 تا 300 قرار دارند. (برای مقایسه خوب است بدانید رتبه دانشگاه شریف ما 407 و دانشگاه تهران رده 600 به بالا دارد.)

پذیرش کانادا در مقطع کارشناسی

تحصیل در دانشگاه های کانادا برای تمام مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است. اما راستش را بخواهید گرفتن پذیرش در مقطع کارشناسی احتمال کمی دارد. بهتر است بعد از گذراندن کارشناسی در ایران، با تخصص در رشته‌تان، مقالات پژوهشی، رزومه قوی علمی، مدرک آیلتس و تافل و خلاصه با دست پر، برای ادامه تحصیل اقدام کنید. راستی همین اول حرف هزینه را هم بزنیم! اگر بورسیه نباشید هزینه تحصیل در دانشگاه ها کانادا با توجه به مقطع و رشته شما، سالیانه حدود 15 تا 20 هزار دلار است.

پذیرش کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

در اولین مرحله باید از رشته تحصیلی تان مطمئن شوید و شاخه آن را انتخاب کنید. در مقطع کارشناسی ارشد، لازم است یکی از دانشگاه ها و مراکز علمی معتبر کانادا شما را پذیرش کند. پس دانشگاه و شهر مورد نظرتان را انتخاب کنید. در جدول زیر لیست بهترین دانشگاه های کانادا و سایت هر کدام را برایتان آورده ایم.

قبل از انتخاب، درباره شرایط پذیرش و وضعیت رشته تان در آن دانشگاه کاملا تحقیق کنید. چون دانشگاه برای بررسی پرونده شما مبلغی حدود 150 دلار دریافت می‌کند. این مبلغ قابل بازگشت نیست. پس بهتر است همان اول دانشگاهی را انتخاب نمایید که شانس پذیرش بالایی در آن دارید. بعد از ارائه مدارک و درخواست به دانشگاه، پرونده شما بررسی می‌شود. اگر پذیرفته شوید دانشگاه برایتان یک نامه پذیرش تحصیل می‌فرستد. به کمک این نامه می‌توانید برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید.

نام دانشگاهشهر، استانسایت
University of Torontoتورنتو، انتاریوwww.utoronto.ca
University of Albertaآلبرتا، ادمونتونwww.ualberta.ca
University of British Columbiaبریتیش کلمبیا، ونکوورwww.ubc.ca
University of Calgaryکلگری، آلبرتاwww.ucalgary.ca
University of Montrealمونترال، کبکwww.umontreal.ca
University of Ottawaاتاوا، انتاریوwww.uottawa.ca
University of Waterlooواترلو، انتاریوwww.uwaterloo.ca
University of Western Ontarioلندن، انتاریوwww.uwo.ca
Queens Universityکینگستون، انتاریوwww.queensu.ca
McMaster Universityهمیلتون، انتاریوwww.mcmaster.ca
McGill Universityمونتریال، کبکwww.mcgill.ca
Dalhousie Universityهلیفکس، نوا اسکوشیاwww.dal.ca

پذیرش کانادا در مقطع دکتری

در پذیرش دکتری دیگر از دانشگاه درخواست پذیرش نمی‌کنید. در این مقطع معمولا با یک استاد دانشگاه صحبت می‌کنید. پس اولین قدم پیدا کردن استادی است که در زمینه شما فعالیت می‌کند. استاد مناسب را می‌شود از وبسایت دانشگاه، مقالات و… پیدا کرد. بعد از پیدا کردن ایمیل و اطلاعات استاد، باید درخواستتان را مکاتبه نمایید. رزومه علمی قوی، نمره آیلتس بالا، معدل بالا و مقالات ISI شانس شما را بالا می‌برند. در صورت جلب نظر و گرفتن تایید از استاد راهنما، دعوت نامه تحصیلی برای شما ارسال می‌شود.

اخذ اقامت دائم کانادا با ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی برای دوران دانشجویی شما در کانادا صادر می شود. در واقع این ویزا برای مهاجرت و اقامت دائم نیست. اما با داشتن ویزای تحصیلی، دریافت اقامت دائم بسیار ساده تر می شود. راه های مختلفی هستند که می توانید برای تبدیل ویزا تحصیلی به اقامت دائمی استفاده کنید. یکی از راه ها که با آن آشنا شدیم اکسپرس اینتری است. با امتیازات تحصیل در کانادا و کار در کانادا، امتیاز مجموع شما تا حد خوبی بالا می رود. مخصوصا اگر یک پیشنهاد کاری در کانادا پیدا کنید، اقامت دائم تان تقریبا تضمین شده می شود.

روش بعدی استفاده از برنامه های استانی است. هر استان کانادا، قوانینی برای اقامت فارغ التحصیلانش دارد. اگر می خواهید بعد از تحصیل در کانادا زندگی کنید، حتما برنامه آن استان را قبل از اقدام بررسی کنید. برای مثال در استان بریتیش کلمبیا، اقامت فارغ التحصیلان رشته کشاورزی، بیولوژی مهندسی، علوم کامپیوتر، ریاضیات و آمار، منابع طبیعی و… مورد تایید است. یا در استان انتاریو فارغ التحصیلان با CLB 7 به بالا، توان تامین مالی (حداقل 12000 دلار) و چند شرط دیگر می توانند برای اقامت اقدام کنند.

انتشار: بروزرسانی: 25 شهریور 1399 شناسه مطلب: 33

به "مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید