کار دانشجویان خارجی در زمان تحصیل در کانادا

یکی از مزیت های جالب توجه تحصیل در کانادا برای دانشجویان خارجی این است که آنها می توانند برای ساعت های محدودی همزمان با تحصیل شان کار کنند. کار کردن و داشتن درآمد به دانشجویان کمک می کند هزینه های تحصیلشان را راحت پرداخت کنند و در عین حال با حال و هوای زندگی و کار در کانادا بیشتر آشنا شوند.

کار دانشجویان خارجی در زمان تحصیل در کانادا

هر سال بیشتر از دویست هزار دانش آموز و دانشجوی خارجی از نقاط مختلف جهان برای تحصیل در مدارس، مراکز آموزشی و دانشگاه های کانادا به این کشور می آیند. تحصیل در کانادا به خاطر سطح بالای آموزشی، ارزشمند بودن مدارک تحصیلی و معقول بودن هزینه تحصیل بسیار محبوب است.

با وجود مقرون به صرفه بودن هزینه تحصیل در کانادا، بسیاری از دانشجویان خارجی برای تأمین نیازهای مالی خود در کنار تحصیلشان کار می کنند. با تغییر قوانین در چند سال گذشته این امکان فراهم شده و کلیه دانشجویان خارجی که استادی پرمیت (Study Permit) دارند می توانند همزمان با تحصیل خود تحت شرایط مشخصی، داخل و یا خارج از دانشگاه کار کنند. این شرایط این ها هستند:

  • به صورت تمام وقت تحصیل کنند
  • تحصیلشان به دریافت یک مدرک قابل قبول منتهی شود
  • استادی پرمیت معتبر داشته باشند
  • دانشگاه یا مؤسسه آموزشی که در آن درس می خوانند مورد تأیید دولت باشد
  • زمان کارشان حداکثر 20 ساعت در هفته باشد
  • کار تمام وقت تنها در زمان تعطیلی کامل دانشگاه ها (مانند فرجه های تابستانی یا زمستانی) امکان پذیر است

بعد از پایان تحصیل در کانادا، دانشجویان می توانند تقاضای مجوز کار بعد از تحصیلات بدهند. تا زمانی که نتیجه این درخواست مشخص نشده، فارغ التحصیلان می توانند به صورت تمام وقت در کانادا کار کنند. اگر مجوز صادر نشود، باید به کشور خود برگردند و اگر صادر شود، می توانند تا پایان اعتبار مجوزشان به کار کردن و زندگی در کانادا ادامه دهند.

دانشجویان خارجی برای کار کردن در زمان تحصیل در کانادا و استفاده از مزایای کار در این کشور، باید سین نامبر (SIN) دریافت کنند. این شماره تنها در صورتی برای شما صادر خواهد شد که روی برگ مجوز تحصیل تان اجازه کار برای شما صادر شده باشد.

انتشار: بروزرسانی: 25 شهریور 1399 شناسه مطلب: 123

به "کار دانشجویان خارجی در زمان تحصیل در کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "کار دانشجویان خارجی در زمان تحصیل در کانادا" امتیاز داده است | امتیاز: 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کار دانشجویان خارجی در زمان تحصیل در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید