دانشگاهها و کالجهای کانادا: دانشگاه مناسب خود را پیدا کنید

پس تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. حالا باید چه کرد؟ چند سالی که به عنوان دانشجو در کانادا سپری خواهید کرد، می­توانند مفیدترین و هیجان انگیزترین سال­های زندگی شما باشند. دانشگاه­ها و کالج­های باکیفیت متعددی در کانادا وجود دارند؛ این به خود شما بستگی دارد که دانشگاهی مناسب با نیازها و اهداف خود پیدا کنید.

دانشگاهها و کالجهای کانادا: دانشگاه مناسب خود را پیدا کنید

ابتدا فکر کنید و ببینید کدام عوامل برای تصمیم شما بیشترین اهمیت را دارند. آیا در کانادا مکانی را برای زندگی درنظر دارید و می­خواهید اقامت مناسبی داشته باشید، یا از نظر تحصیلی شهر به خصوصی برای شما اولویت دارد و فرقی نمی­کند کجا اقامت خواهید داشت؟

دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در کانادا را دارند، بایستی مطمئن شوند مؤسسه موردنظر آنها از نوع مؤسسات آموزش منتخب (DLI) می­باشد؛ یعنی مؤسسه برای میزبانی دانشجویان بین المللی، از سوی فرمانداری ایالتی یا منطقه­ای تأییدیه دریافت نموده باشد.

دانشگاه­ها و کالج­های کانادا: آیا ابتدا باید به رتبه ­ها توجه کرد؟

بهترین دانشگاه­های کانادا به طور پیوسته عملکرد خوبی در نمودارهای جهانی نشان داده اند؛ این دانشگاه­ها هم از نظر کیفیت آموزشی و هم تجربه دانشجویی عالی هستند. شاید هدف شما این باشد که در یکی از دانشگاه­های برتر، برنامه معتبری را بگذرانید. با این حال، معیار انتخاب خود را تنها به اعتبار آکادمیک یک دانشگاه محدود نکنید؛ در عوض روی برنامه­ای که مناسب شماست تمرکز نمایید.

اگر در سخنرانی­ها و تحقیقات چالش برانگیز پیشرفت خوبی دارید، دانشگاه­های متمرکز بر امور آکادمیک می­توانند برای استعدادهای شما مناسب باشند. بسیاری از دانشگاه­های کانادا از نظر ارائه برنامه ­های انگیزشی، پرمتقاضی و مفید، اعتباری با سابقه طولانی دارند و به شما کمک می­کنند تا دانش و مهارت لازم برای شروع یک حرفه موفق (چه در کانادا و چه کشورهای دیگر) را کسب کنید.

اگر ترجیح می­دهید از افراد شاغل در رشته مورد نظر دانش بیاموزید و حین تحصیل تجربه کاری نیز کسب کنید، برنامه­ های آموزش دانشگاهی متمرکز بر صنایع و کاریابی می­توانند برای شما مناسب باشند. شاید برداشت عموم این باشد که کسب مدارک­ دانشگاهی مؤثرتر از تحصیل در کالج است، اما اجازه ندهید این ذهنیت شما را دلسرد کند. شبکه معروف کالج­های کانادا، بین کافرمایان از اعتبار زیادی برخوردار است.

دانشگاه­ها و کالج­های کانادا: مکان

دانشگاه یا کالج آینده شما، طی چند سال آتی (و شاید بیشتر) خانه شما نیز خواهد بود؛ بنابراین درنظر گرفتن مکان بسیار ضروری است. اگر می­خواهید زندگی در شهرهای پر جنب و جوشی مانند ونکوور، مونترال یا تورنتو را تجربه کنید، زندگی دانشجویی در دانشگاه­ها و کالج­های کانادا می­تواند شروعی برای آینده درخشان شما باشد. دانشجویان بین المللی اغلب محل اقامت جدید خود را در مؤسسات کوچکتری که فضای اجتماعی راحتی دارند، انتخاب می­کنند.

تحصیل در کانادا به این معنا نیست که تمام مدت درس بخوانید و تفریحی نداشته باشید. موفقیت تجربه تحصیل در دانشگاه یا کالج، تا حد زیادی به محلی بستگی دارد که برای تحصیل انتخاب می­کنید.

در ادامه به برخی جنبه­ ها می­پردازیم که علاوه بر دوره ­های درسی باید درنظر بگیرید.

اقامت در خوابگاه چگونه خواهد بود؟

به عنوان یک دانشجو، حین تحصیل در کانادا احتمالاً باید یک آپارتمان اجاره کنید. بیشتر دانشگاه­های کانادا و بسیاری از کالج­ها، خدمات خوابگاه دانشجویی ارائه می­دهند. این امر نقطه شروع بسیارخوبی است. اماکن اقامتی در محل مناسبی داخل دانشگاه واقع می­شوند و شما قطعاً افراد جدیدی را ملاقات خواهید کرد.

برای دانشجویان بین المللی، اقامت در خوابگاه دانشگاهی می­تواند ساده­ترین گزینه باشد. امور اداری اقامت در خوابگاه، راحت­تر از اجاره محلی خارج از دانشگاه انجام می­گیرند. به علاوه، مطمئن هستید که پس از رسیدن به دانشگاه، محلی برای اقامت خواهید داشت. در محل اقامت دانشجویی همه وسایل لازم برای زندگی وجود دارد؛ بنابراین نیازی نیست برای رفتن به IKEA دوست جدیدی پیدا کنید که اتومبیل داشته باشد. (البته این یک شوخی بود. به هر حال به IKEA خواهید رفت.)

در بسیاری از موارد، خوابگاه­های دانشجویی ارزانقیمت­تر از دیگر اماکن هستند اما وضعیت همیشه اینگونه نیست. اگر هزینه محل اقامت برای شما در اولویت قرار دارد، خوب است که فهرست آپارتمان­های موجود در محل را بررسی کنید. بسته به مکان دانشگاه یا کالج، محل اقامت ممکن است دور از مرکز شهر واقع شده باشد. اگر برایتان مهم است که در محلی پر رفت و آمد زندگی کنید، بهتر است از حوزه دانشگاه خارج شوید و در محلی دورتر سکنا گزینید.

آیا می­توانم در کانادا کار کنم؟

بیشتر دانشجویان بین المللی که در کانادا تحصیل می­کنند، می­توانند در طول ترم تا 20 ساعت در هفته کار کنند و طی فواصل بین ترم، به کار تمام وقت بپردازند. اگر قصد دارید حین تحصیل به کار هم بپردازید، ابتدا وبسایت دانشگاه یا کالج خود را بررسی کنید تا موقعیت­های شغلی احتمالی موجود در دانشگاه برای دانشجویان را ببینید. می­توانید به سایت­های دیگری مانند Kijiji یا Craigslist هم سر بزنید؛ این سایت­ها تبلیغات زیادی برای کار پاره وقت ارائه می­دهند.

گزینه­ های شغلی نباید تصمیم شما برای انتخاب مؤسسه آموزشی را تحت تأثیر قرار دهند یا شما را منصرف کنند. با این حال اگر به پول بیشتری نیاز دارید یا می­خواهید علاوه بر تحصیل از تجربه کاری نیز برخوردار شوید، بسیار مهم است که بدانید چه گزینه­ هایی دارید.

زندگی اجتماعی به چه شکل خواهد بود؟

باید بدانید هرکاری که می­خواهید برای تفریح انجام دهید (مانند ورزش، سرگرمی، امور شبانه و خرید) در محل اقامت جدید باید به چه صورتی انجام شود. دانشگاه­ها و کالج­های کانادایی، انواع کلوب­ها و انجمن­ها را ارائه می­دهند؛ از تیم­های ورزشی گرفته تا خبرنگاری، اکتیویسم، سرگرمی، مهمانی شبانه و فعالیت­های دیگر در این اجتماعات وجود دارند. علاوه بر آنها می­توانید به امور خارج از حیطه دانشگاه نیز سر بزنید.

اگر دنبال یک انجمن دانشجویی صمیمی می­گردید، می­توانید مؤسسه کوچکی را انتخاب کنید که فضای دانشگاهی صمیمی­تری داشته باشد؛ دانشگاه ساحل شرقی یا B. C. داخلی میتوانند گزینه­ های خوبی باشند. اگر بیشتر به بیرون رفتن و کنکاش در زندگی شهری علاقه دارید، دانشگاه­های بزرگ مرکز شهر مانند دانشگاه­های واقع در مرکز تورنتو، مونترال یا ونکوور می­توانند انتخاب مناسبی باشند.

خدمات دانشجویی چه چیزهایی ارائه می­دهد؟

معمولاً دانشگاه­ها و کالج­های کانادا، خدمات دانشجویی مختلف را به طور داخلی ارائه می­دهند. این خدمات به منظور حصول اطمینان از رفع نیازهای معمول شما ارائه می­شوند. ببینید چه خدماتی وجود دارند. آیا حمایت مالی و اقامتی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد؟ چه خدمات درمانی ارائه می­شوند؟ آیا خدمات دوره­ای مناسب موجود هستند؟ چه خدمات رفاهی برای دانشجویان وجود دارد؟ (این بخش شامل رستوران دانشگاه هم می­شود).

قبل از ورود به کانادا به عنوان یک دانشجو، این سوالات را بپرسید؛ به این ترتیب به پاسخ یک سوال اصلی و حیاتی می­رسید: علاوه بر دستاوردهای تحصیلی، چه چیزهای دیگری برای شما اهمیت دارند؟ شاید برای اولین بار به تنهایی یا با افراد دیگر در یک کشور غریب زندگی کنید (با این حال قبل از اینکه متوجه شوید این کشور را خانه خود خواهید دانست). شما نسبت به خودتان موظف هستید برای همه جوانب زندگی جدید آماده شوید. این زندگی باید برای تندرستی و تحصیلات شما مفید واقع شود.

انتشار: بروزرسانی: 13 آذر 1399 شناسه مطلب: 150

به "دانشگاهها و کالجهای کانادا: دانشگاه مناسب خود را پیدا کنید" امتیاز دهید

2 کاربر به "دانشگاهها و کالجهای کانادا: دانشگاه مناسب خود را پیدا کنید" امتیاز داده اند | امتیاز: 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاهها و کالجهای کانادا: دانشگاه مناسب خود را پیدا کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید