تحصیل داروسازی در کانادا

وقتی نوبت به تحصیل در کانادا می‌رسد، شما رشته‌های فراوانی را برای انتخاب در پیش رو دارید. یکی از محبوب‌ترین این رشته‌ها رشته داروسازی است که در دانشگاه‌های سراسر کشور ارائه می‌شود. در ادامه می‌خواهیم شما را کمی بیشتر با این رشته و در کل تحصیل داروسازی در کانادا آشنا کنیم.

تحصیل داروسازی در کانادا

تحصیل داروسازی در کانادا در مقاطع مختلف دانشگاهی، دانشجویان را برای شغل‌های مختلف در صنعت داروسازی و مراقبت‌های درمانی آماده می‌کند. به علاوه وقتی شما در کانادا داروسازی می‌خوانید، برای پیدا کردن شغل در داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها و البته مراکز توسعه و تحقیقات مربوط به دارو آماده خواهید بود. تحصیل در کانادا در این رشته شما را همچنین به گزینه‌ای عالی برای شرکت‌های بزرگ داروسازی برای توسعه، آزمایش، مدیریت و بازاریابی داروها تبدیل می‌کند. در ضمن جدا از مدرک دانشگاهی و تجربه کاری، فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در دانشگاه‌ها هم تدریس کنند.

چرا تحصیل داروسازی در کانادا؟

در رشته داروسازی شما تاثیرات مواد مختلف بر بدن انسان را آزمایش می‌کنید. به عنوان یک دانشجوی این رشته، شما سلول‌ها، اجزا و بافت‌های بدن را بررسی می‌کنید. شما هم در زمینه عملی و هم در زمینه علمی این رشته آموزش خواهید دید. این آموزش‌ها شامل کارآزمایی بالینی، بیوانفورماتیک، بیولوژی محاسبه‌ای، کشف دارو و کاوش‌های بالینی می‌شوند.

شما در این رشته همچنین می‌توانید بر نوع خاصی از مواد و تاثیرات آن بر بدن انسان تمرکز کنید. به عنوان مثال شما می‌توانید تخصص خود را در زمینه داروهای خواب‌آور و ضد درد گسترش دهید. شما همچنین می‌توانید در زمینه توسعه و طراحی داروهایی برای اهداف مختلف پزشکی تحصیل کنید. برای مثال می‌توانید تخصص خود را در تولید داروهای آنتی‌بیوتیک بگیرید.

تحصیل داروسازی در کانادا در مقطع کارشناسی

اولین رده از تحصیل داروسازی در کانادا در مقطع کارشناسی خواهد بود. شما با گرفتن مدرک کارشناسی در این رشته می‌توانید مهارت‌های داروسازی و داروشناسی خود را بالا ببرید. بعد از آن است که می‌توانید در مقاطع بالاتر و در مقاطع کارشناسی ارشد یا دکتری در این رشته ادامه تحصیل دهید.

تحصیل داروسازی در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

شما در مقطع کارشناسی ارشد هم می‌توانید در رشته داروسازی تحصیل کنید. در واقع تحصیل در این رشته در این مقطع، مهارت‌های لازم برای تشخیص منابع، ترکیب‌ها و خصوصیات داروها و تاثیر آن بر بدن انسان را را به شما ارائه می‌دهد. برای تحصیل داروسازی در مقطع کارشناسی ارشد، شما باید مدرک کارشناسی در یکی از رشته‌ها پزشکی، زیست شناسی، بیوشیمی و مهندسی شیمی را داشته باشید.

تحصیل داروسازی در کانادا در مقطع دکتری

تعداد زیادی دوره‌های تحصیلی داروسازی در کانادا در مقطع دکتری وجود دارند. شما می‌توانید غیر از دوره‌های حضوری، در دوره‌های آنلاین هم شرکت کنید. دروس حضوری به صورت تمام وقت و نیمه وقت ارائه می‌شوند. وقتی در حال جستجو برای تحصیل داروسازی در مقاطع بالا هستید، سطوح مختلفی را پیدا خواهید کرد. به شما توصیه می‌کنیم جستجوی خود را با توجه به مقطع تحصیلی مورد نظرتان، دانشگاه و شهر محدود کنید.

بعضی رشته‌ها، شما را مستقیما به سمت داروساز شدن هدایت می‌کنند. در عین حال مسیرهای دیگری هم در این حوزه وجود دارند، از جمله تحقیقات بالینی، بازاریابی و مدیریت در داروسازی.

منبع: aljawaz.com
انتشار: بروزرسانی: 3 آبان 1399 شناسه مطلب: 141

به "تحصیل داروسازی در کانادا" امتیاز دهید

2 کاربر به "تحصیل داروسازی در کانادا" امتیاز داده اند | امتیاز: 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصیل داروسازی در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید