نکته هایی مهم برای علاقه مندان به تحصیل در کانادا

بسیاری از دانشجویان بین المللی در تلاش هستند تا بتوانند در یکی از دانشگاه های کانادا تحصیل کنند. گرفتن ویزای تحصیلی کانادا مسیر رسیدن آنها به این کشور است؛ البته برای گرفتن این ویزا شما شرایط مشخصی را باید داشته باشید و مدارک لازم را ارائه دهید.

نکته هایی مهم برای علاقه مندان به تحصیل در کانادا

اخذ ویزای تحصیلی کانادا به شما این شانس را می‌دهد تا در یک کشور پیشرفته از نظر سیستم آموزشی و در محیطی چند فرهنگی و فوق‌العاده جذاب تحصیل کنید. شاید مهم‌تر از شرایط تحصیل، امکان گرفتن اقامت دائم کانادا است که به عنوان یکی از برترین مزیت‌های ویزای دانشجویی کانادا شناخته می‌شود. شما بعد از پایان تحصیل‌تان می‌توانید با استفاده از روش‌های مختلف از جمله پیدا کردن کار در این کشور بمانید و اقامت دائم خود را دریافت کنید. شما همچنین با داشتن ویزای تحصیلی می‌توانید در دوران تحصیل‌تان و در ساعت‌های محدودی کار کنید.

اولین شرط برای اخذ ویزای دانشجویی کانادا داشتن پذیرش از یک دانشگاه یا موسسه آموزشی است. موسسات و دانشگاه‌هایی که امکان میزبانی از دانشجویان خارجی را دارند، با عنوان موسسات آموزشی تخصیص داده شده (DLI) شناخته می‌شوند. دقت داشته باشید که تمام دانشگاه‌های این کشور امکان تحصیل به دانشجویان کشورهای خارجی را ارائه نمی‌دهند؛ شما برای تحصیل در این کشور، قبل از شروع هر کاری و ارائه درخواست ویزای تحصیلی کانادا خود (به طور دقیق‌تر اجازه تحصیل یا استادی پرمیت)، باید از یکی از موسسات به رسمیت شناخته شده توسط اداره مهاجرت یک نامه پذیرش داشته باشید.

دومین شرط بسیار مهم بعد از داشتن پذیرش دانشگاهی، داشتن تمکن مالی برای هزینه‌های دانشگاه (شهریه) و مخارج زندگی روزمره (شامل خورد و خوراک، مسکن و ...) حداقل برای یک سال است. دانشجویانی که قصد اخذ ویزای تحصیلی کانادا را دارند باید نشان دهند که از عهده هزینه‌های تحصیل‌شان به طور کامل بر می‌آیند. شرط بعدی داشتن مدرک زبان انگلیسی (یا فرانسوی برای تحصیل در استان‌های فرانسوی زبان مانند کبک) است. بدون داشتن مدرک زبان شما عملا نمی‌توانید از دانشگاه مورد نظرتان پذیرش دریافت کنید. برای گرفتن ویزای دانش‌آموزی یا تحصیل در کالج‌ها، داشتن مدرک زبان واجب نیست، چرا که شما می‌توانید بعد از ثبت نام در مدارس دوره زبان خود را بگذرانید، اما برای ورود به دانشگاه‌ها در مقاطع کارشناسی و بالاتر باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید و با ارائه مدارک معتبر مانند مدرک آیلتس آن را نشان دهید.

انتشار: بروزرسانی: 25 شهریور 1399 شناسه مطلب: 48

به "نکته هایی مهم برای علاقه مندان به تحصیل در کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "نکته هایی مهم برای علاقه مندان به تحصیل در کانادا" امتیاز داده است | امتیاز: 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکته هایی مهم برای علاقه مندان به تحصیل در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید