زمان صدور ویزای دانشجویی کانادا چه قدر است؟

یکی از اولین سوال هایی که برای دانشجویان علاقه مند به تحصیل در کانادا پیش می آید، این است که زمان رسیدگی به پرونده ویزا و زمان صدور آن چه قدر خواهد بود. این زمان می تواند متفاوت باشد اما معمولا عددی است که می تواند برنامه ریزی را بدون مشکل بر طبق آن انجام داد.

زمان صدور ویزای دانشجویی کانادا چه قدر است؟

دانشجو قبل از ورود به کانادا باید درخواست ویزای تحصیلی خود را ارائه دهد. گفتنی است مدت اعتبار ویزای تحصیلی کانادا برابر است با مدت برنامه تحصیلی به اضافه 90 روز اضافی برای آمادگی برای خروج از کانادا. اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که زمان صدور ویزای دانشجویی کانادا چه قدر است باید گفته شود که این زمان به کشوری که متقاضی در آن اقامت دارد بستگی دارد. به طور کلی زمان رسیدگی به ویزای تحصیلی کانادا از 2 هفته تا 20 هفته است. این زمان به تعداد درخواست ها و متقاضیان هم بستگی دارد.

زمان رسیدگی پس از آن که اداره مهاجرت درخواست متقاضی را دریافت کند آغاز می شود. به طور کلی مدت زمان پاسخ به درخواست ویزای تحصیلی کانادا متفاوت است، با این حال معمولا زمان رسیدگی به نوع درخواستی که متقاضی ارائه می دهد و همچنین به اداره ای که درخواست را بررسی می کند بستگی خواهد داشت.

گفتنی است برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا، متقاضی باید اطلاعات بیومتریک خود را ارائه دهد، در نتیجه باید به این نکته توجه شود که زمان 7 هفته ای شامل ارائه اطلاعات بیومتریک و همچنین زمان ارسال درخواست از مرکز درخواست ویزا به اداره مهاجرت کانادا نمی باشد. به متقاضیان توصیه می شود جهت سرعت بخشیدن به فرآیند اخذ ویزای تحصیلی و گرفتن استادی پرمیت و برای آن که مدت زمان صدور ویزا بیش از 7 هفته زمان نبرد، بعد از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه، جهت دریافت ویزای دانشجویی کانادا اقدام کنند.

دانشجویان ایرانی که از کشور ایران برای تحصیل در کانادا اقدام می کنند باید در ابتدا برای دریافت استادی پرمیت یا نامه پذیرش دانشگاه اقدام کنند. گفتنی است اداره مهاجرت کانادا در چنین حالتی پس از صدور استادی پرمیت، به دانشجویان ایرانی به صورت خودکار یک ویزای موقت نیز ارائه می دهد. در نتیجه متقاضی دیگر نیاز به گرفتن ویزا به صورت جداگانه ندارد. برخی از دانشجویان به علت طولانی شدن فرآیند صدور ویزا نگران نرسیدن به ترم تحصیلی هستند. در چنین مواقعی جای نگرانی وجود ندارد و شخص می تواند با فرستادن ایمیل به دانشگاه و شرح شرایط به وجود آمده تاریخ شروع تحصیل خود را یک ترم عقب بیاندازد.

انتشار: بروزرسانی: 24 دی 1399 شناسه مطلب: 47

به "زمان صدور ویزای دانشجویی کانادا چه قدر است؟" امتیاز دهید

3 کاربر به "زمان صدور ویزای دانشجویی کانادا چه قدر است؟" امتیاز داده اند | امتیاز: 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان صدور ویزای دانشجویی کانادا چه قدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید