نحوه نوشتن رزومه برای ویزای تحصیلی کانادا

نوشتن رزومه برای ویزای تحصیلی کانادا یکی از بخش های مهم در روند این کار است. شما برای ارائه رزومه اهداف و برنامه های خود را اعلام می کنید و خود را از دیگر متقاضیان متمایز می کنید اما نوشتن رزومه خوب نیاز به توجه به نکات مهمی دارد.

نحوه نوشتن رزومه برای ویزای تحصیلی کانادا

موضوعی که در نوشتن رزومه برای ویزای تحصیلی کانادا اهمیت زیادی دارد ساختار آن است. برای مثال نباید از سربرگ که در آن نام و اطلاعات تماستان قرار دارد غافل شوید. باید برای هر بخش از رزومه تحصیلی خود یک عنوان بنویسید. بخش های مختلف رزومه می توانند شامل موارد زیر باشند:

مشخصات فردی: این بخش معمولا در شروع رزومه ها قرار می گیرد. مواردی مانند نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره تلفن، ایمیل و آدرس در این بخش نوشته می شوند.

انگیزه فردی: این بخش سلیقه ای است و همه متقاضیان ویزای تحصیلی کانادا آن را نمی نویسند. در اینجا در واقع یک تصویر کلی از خود ارائه می دهید تا بعدا در بخش های دیگر رزومه آنها را شرح دهید. اگر بخواهیم استراتژی خلاصه نویسی را رعایت کنیم بهتر است از این بخش صرف نظر کنیم.

تحصیلات: سوابق تحصیلی و علمی خود را در این بخش بنویسید. از دبیرستان تا آخرین مدرک تحصیلی و همچنین دوره ها، نام مراکز آموزشی، گرایش ها و زمان هر دوره باید مشخص شوند.

سایر اطلاعات: این بخش هم اختیاری است. اما اگر احساس کردید نیازی به توضیحات اضافی درباره سوابق تان وجود دارد، می توانید آنها را در این بخش بنویسید.

علاقه مندی ها: علاقه مندی های خود را در این قسمت وارد کنید. اگر فعالیت هنری یا ورزشی دارید در این بخش می توانید به طور خلاصه به آنها اشاره کنید.

تجربه های کاری: همه سوابق کاری و حرفه ای در این بخش وارد می شوند. نکته مهم در سابقه کاری تاریخ شروع، پایان کار و سمت تان در آن کار است. عنوان کار، نام محل کار، خلاصه ای از وظایف و تمام‌وقت و یا نیمه‌وقت بودن کارتان را هم در این بخش بنویسید.

مقاله ها و انتشارات: مقاله ها و کتاب هایی که منتشر کرده اید و یا برای کنفرانس ها و سمینارها فرستاده اید را در این بخش بنویسید. به زمان انتشار و محل انتشار اشاره کنید.

معرف ها: معرف ها در رزومه برای ویزای تحصیلی کانادا همان اساتیدی هستند که توصیه نامه های دانشجو را پر کرده اند. مواردی که در این قسمت باید نوشته شوند شامل نام، نام خانوادگی، رتبه، درجه تحصیلی، آدرس و اطلاعات تماس معرف ها است.

انتشار: بروزرسانی: 25 شهریور 1399 شناسه مطلب: 58

به "نحوه نوشتن رزومه برای ویزای تحصیلی کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه نوشتن رزومه برای ویزای تحصیلی کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید