نکات قابل توجه در مورد تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا مسیری مورد علاقه در بین کسانی است که می خواهند تحصیلات دانشگاهی خود را در یکی از بهترین کشورها و یکی از به‌روزترین سیستم های آموزشی دنیا انجام دهند، اما برای این کار شما باید نکات بسیاری را بدانید.

نکات قابل توجه در مورد تحصیل در کانادا

قدم اول در گرفتن اجازه تحصیل یا آن طور که مصطلح شده ویزای تحصیلی کانادا، این است که از طرف یک مرکز آموزشی معتبر یا دانشگاه پذیرش بگیرید و بعد برای گرفتن اجازه تحصیل یا استادی پرمیت اقدام کنید. البته گرفتن پذیرش از دانشگاه تنها یکی از عواملی است که در تصمیم گیری افسر مهاجرت تأثیر گذار خواهد بود. افسر اداره مهاجرت به مسائل دیگری هم توجه می کند، از جمله می توان به این ها اشاره کرد:

  • آیا شما توانایی پرداخت هزینه تحصیل در کانادا را دارید؟ بدیهی است در صورتی که بورسیه شده باشید بخشی از هزینه ها یا تمام آن از این طریق تأمین می شود.
  • آیا به اندازه کافی به زبان انگلیسی (یا فرانسوی برای تحصیل در یک مرکز آموزشی با زبان فرانسه) آشنایی دارید؟ نتیجه یکی از آزمون های زبان معتبر مانند آیلتس (IELTS) یا تافل (TOEFL) معیار خواهد بود.
  • آیا شما بعد از پایان تحصیل کانادا را ترک خواهید کرد؟ به بیان دیگر وابستگی مالی و عاطفی شما به کشور فعلی تان چه قدر است؟
  • آیا رشته تحصیلی که قصد تحصیل در آن را دارید با تحصیلات قبلی شما همخوانی دارد؟
  • مقطع تحصیلی شما چیست؟ زیر دیپلم، کارشناسی، کاردانی یا کارشناسی ارشد؟
  • اعتبار دانشگاه مورد نظرتان چه قدر است؟ دانشگاه در کدام استان یا شهر واقع شده است؟ دانشگاه دولتی است یا خصوصی؟

مهاجرت به واسطه تحصیل در کانادا

دقت کنید که تحصیل در کانادا یعنی گرفتن ویزای دارای اعتبار زمانی محدود و حضور موقت در این کشور. با این وجود در ادامه تحصیل در کانادا می توان برای کار و اقامت در این کشور اقدام کرد. مهم ترین توصیه برای فارغ التحصیلان کالج ها یا دانشگاه های کانادا، گرفتن مجوز کار بعد از تحصیل است.

گفتنی است دانشجویان خارجی اجازه دارند همزمان با تحصیل در کانادا حداکثر تا 20 ساعت در هفته به صورت پاره وقت کار کنند. دانشجویان همچنین می توانند هنگام تعطیلات فصلی دانشگاه ها به صورت تمام وقت کار کنند.

انتشار: بروزرسانی: 25 شهریور 1399 شناسه مطلب: 114

به "نکات قابل توجه در مورد تحصیل در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات قابل توجه در مورد تحصیل در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید