نامه پذیرش برای تحصیل در کانادا

برای این که بتوانید برای گرفتن اجازه تحصیل (استادی پرمیت) یا ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید، شما به یک نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی منتخب (DLI) در کانادا نیاز خواهید داشت. موسسه‌های آموزشی منتخب، دانشگاه‌ها و کالج‌هایی هستند که دولت‌های استانی یا منطقه‌ای به آنها اجازه داده‌اند تا دانشجویان خارجی را بپذیرند.

نامه پذیرش برای تحصیل در کانادا

عنوانی رسمی و بوروکراتیک به نظر می‌آید، اما نگران نباشید؛ تعداد قابل توجهی از موسسه‌های آموزشی و دانشگاه‌ها در کانادا این عنوان را دارند، در نتیجه برای تحصیل در کانادا شما می‌توانید از بین گستره متنوعی از دانشگاه‌ها و رشته‌ها، گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید.

نامه پذیرش برای تحصیل در کانادا یک تاییدیه رسمی است که در آن عنوان شده که شما از طرف یک دانشگاه برای تحصیل در رشته مشخصی پذیرفته شده‌اید. در این نامه این موارد عنوان شده‌اند:

  • اطلاعات دانشجویی شما
  • رشته ثبت نامی
  • جزئیات موسسه
  • برنامه زمانی مورد انتظار برای تحصیل‌تان
  • هزینه شهریه دانشگاه
  • اطلاعات کمک هزینه‌های مالی و بورسیه
  • هر گونه اطلاعات مرتبط با پذیرش یا ثبت نام شما (مانند توانایی‌های زبانی)
  • دیگر موارد

وقتی برای گرفتن پذیرش دانشگاه یا کالج مورد نظرتان در کانادا انتظار می‌کشید، بهتر است کار جمع‌آوری دیگر مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا را شروع کنید. اگر این کار را انجام دهید، بلافاصله بعد از  گرفتن پذیرش دانشگاه می‌توانید درخواست ویزا یا همان استادی پرمیت خود را ارائه دهید.

تحصیل در کانادا در استان کبک

توجه داشته باشید که اگر برای تحصیل در کانادا یکی از دانشگاه‌های استان کبک را انتخاب کرده باشید، شرایط و مراحل گرفتن ویزای تحصیلی برای شما متفاوت خواهد بود. شما باید تاییدیه پذیرش کبک (CAQ) را هم علاوه بر نامه پذیرش دانشگاه دریافت کنید تا بتوانید برای گرفتن اجازه تحصیل اقدام کنید. برای درخواست گرفتن CAQ شما باید نامه پذیرش دانشگاه و دیگر مدارک مورد نیاز (که با توجه به کشورتان متفاوت هستند) را ارائه دهید.

قدم بعدی برای تحصیل در کانادا

با داشتن نامه پذیرش دانشگاه شما یک قدم دیگر به رویای تحصیل در کانادا نزدیک‌تر شده‌اید. وقتی شما این مدرک را دریافت کردید می‌توانید در اولین فرصت برای گرفتن استادی پرمیت یا ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید. بسیاری از متقاضیان موفق می‌شوند اجازه تحصیل را در زمان مقرر شده و بر اساس جدول زمانی اعلام شده (و حتی زودتر) بگیرند؛ اما مواردی وجود داشته که موافقت با درخواست آنها با تاخیر اعلام شده است.

بعد از گرفتن نامه پذیرش دانشگاه هر چه قدر زودتر درخواست ویزای تحصیلی کانادا خود را ارائه دهید، استرس کمتری در طول مسیر خواهید داشت. مهم است یادآور شویم که نامه پذیرش دانشگاه تاریخ انقضا دارد، در نتیجه حواستان به مهلت داده شده به شما برای گرفتن ویزای کانادا دقت کنید.

منبع: moving2canada.com
انتشار: بروزرسانی: 25 مهر 1399 شناسه مطلب: 137

به "نامه پذیرش برای تحصیل در کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "نامه پذیرش برای تحصیل در کانادا" امتیاز داده است | امتیاز: 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه پذیرش برای تحصیل در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید