زمان تعطیلات مدرسه در کانادا

در چند سال اخیر گرفتن ویزای دانش آموزی کانادا و تحصیل در مقطع دبیرستان در این کشور توجهات زیادی را به خود جلب کرده است؛ چرا که بچه هایی که می توانند در این کشور درس بخوانند، فرصت های باورنکردنی فراوانی برای ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی در کانادا خواهند داشت.

زمان تعطیلات مدرسه در کانادا

تعطیلات تابستانی مدرسه ها در کانادا از روزهای آخر ماه ژوئن (اوایل تیر ماه) شروع شده و تا روز کارگر (اولین دوشنبه ماه سپتامبر) ادامه دارد. جشن روز کارگر (Labor Day) در کشور کانادا با سایر نقاط دنیا متفاوت است؛ در سایر نقاط دنیا معمولا اول ماه می را روز کارگر می نامند.

تعطیلات تابستانی مدرسه ها برای دانش آموزان کانادایی کوتاه و معمولا کمتر از 70 روز است، ولی در مقابل دو تعطیلی دیگر هم وجود دارد. یکی از این تعطیلی ها فرجه زمستانی است که از آخرین روزهای ماه دسامبر شروع شده و تا ماه ژانویه ادامه دارد.

به طور دقیق تر فرجه زمستانی برای دانش آموزان در حال تحصیل در کانادا، از حدود 22 ماه دسامبر (چند روز قبل از کریسمس) شروع شده و تا روز 1 یا 2 ژانویه ادامه دارد. این تعطیلی معمولا حدود دو هفته طول می کشد. تعطیلی دیگر فرجه بهاری است که از اواسط ماه مارس (اواخر ماه اسفند) شروع شده و معمولا یک هفته ادامه دارد.

حتما شنیده اید که هوای کانادا بسیار سرد است. زمستان های سرد معمولا با برف و طوفان های زمستانی همراه است. جالب است بدانید که مدارس کانادا تقریبا هیچگاه به خاطر بارش برف تعطیل نمی شوند (مگر در موارد بسیار خاص). اگر در روز خاصی از سال برف شدیدی ببارد یا خیابان ها بسیار لغزنده یا هوا مه آلود باشد، سرویس های مدرسه کار نمی کنند. وقتی سرویس مدرسه فعالیت نکند، عملا حضور و غیاب جدی گرفته نمی شود و خیلی از بچه ها به مدرسه نمی روند.

مدرسه ها در کانادا در طول سال تحصیلی یک سری دوره های آموزشی را برای معلم های خود برگزار می کنند. این دوره ها عموما در روز جمعه برگزار می شوند. این روزهای خاص را PA Day می نامند که مخفف Professional Activity Day یا روز فعالیت حرفه ای است. در این روز مدرسه تعطیل است، تا معلم ها بتوانند در دوره شرکت کنند.

انتشار: بروزرسانی: 25 شهریور 1399 شناسه مطلب: 121

به "زمان تعطیلات مدرسه در کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "زمان تعطیلات مدرسه در کانادا" امتیاز داده است | امتیاز: 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان تعطیلات مدرسه در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید