توضیحاتی در مورد بیومتریک کانادا

مانند هر کشور دیگری در دنیا، برای ورود به کانادا هم شما باید مدارک مشخصی را ارائه دهید و مراحل مختلفی را برای گرفتن ویزا طی کنید، چه ویزای توریستی باشد چه ویزای تحصیلی کانادا. یکی از این مراحل ارائه اطلاعات بیومتریک به دولت کانادا است.

توضیحاتی در مورد بیومتریک کانادا

متقاضیان اخذ ویزای کانادا یا مهاجرت به کانادا نیاز است پیش از ورود به این کشور انگشت نگاری دیجیتال بشوند و از آنها عکس دیجیتال گرفته شود؛ به این فرآیند ارائه اطلاعات بیومتریک کانادا گفته می شود.

انگشت نگاری و عکسبرداری یا همان ارائه اطلاعات بیومتریک در مورد شهروندان همه کشورهای دنیا و برای موارد زیر انجام می شود:

  • اخذ ویزای توریستی کانادا
  • گرفتن استادی پرمیت یا ویزای تحصیلی کانادا
  • گرفتن ورک پرمیت یا ویزای کار موقت در کانادا
  • مهاجرت به کانادا

تست بیومتریکی که شما انجام می دهید تا 10 سال اعتبار دارد. البته توجه کنید که اگر برای گرفتن ویزای موقت تست داده باشید، متاسفانه این تست برای مهاجرت به کانادا اعتبار نخواهد داشت و ارائه اطلاعات بیومتریک باید دوباره انجام شود.

بیومتریک کانادا شامل کلیه افرادی است که سن شان بین 14 تا 79 سال است. موارد استثنایی وجود دارد که فرد برای ورود به کانادا نیازی به ارائه اطلاعات بیومتریک نخواهد داشت، ولی معمولا این موارد شامل متقاضیان ایرانی نمی شود.

مراکز پیش فرض ارائه تست بیومتریک کانادا برای ایرانیان، در شهرهای آنکارا و استانبول ترکیه قرار دارند  ولی هیچ اشکالی ندارد که این کار را در کشور دیگری انجام بدهید.

هزینه تست بیومتریک برای هر نفر 85 دلار و برای هر خانواده حداکثر 170 دلار کانادا است. توجه کنید که این مبلغ جدا از مبلغی است که باید برای تقاضای ویزا پرداخت کنید. اگر یک گروه هنرمند برای اجرای برنامه به کانادا بیایند، حداکثر 255 دلار برای بیومتریک پرداخت می کنند.

تست بیومتریک کانادا شامل انگشت نگاری هر 10 انگشت به صورت دیجیتالی و عکسبرداری از چهره به صورت دیجیتالی است. هنگام گرفتن عکس لازم است مستقیم به دوربین نگاه کنید، اخم نکنید و لبخند هم نزنید. نیاز است که گردی چهره به طور کامل مشخص باشد و افراد عینکی هم باید عینک خود را بردارند.

متقاضیان اخذ ویزای کانادا از جمله ویزای تحصیلی کانادا می توانند تقاضای ویزای خود را به صورت آنلاین ارسال کنند، اما نیاز است به صورت حضوری در محل VAC حاضر شوند تا تست بیومتریک انجام شود.

انتشار: بروزرسانی: 25 شهریور 1399 شناسه مطلب: 122

به "توضیحاتی در مورد بیومتریک کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "توضیحاتی در مورد بیومتریک کانادا" امتیاز داده است | امتیاز: 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحاتی در مورد بیومتریک کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید