تحصیل در کانادا در مدارس دولتی یا خصوصی؟

تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان مزایای زیادی دارد. دانش آموزان می توانند در یک سیستم آموزشی پیشرفته تحصیل کنند و تحصیل خود را در مقطع دانشگاهی به راحتی ادامه دهند. در ضمن می توانند بعد از تحصیل برای اقامت دائم هم اقدام کنند.

تحصیل در کانادا در مدارس دولتی یا خصوصی؟

مدارس دولتی کانادا برای افراد مقیم کانادا رایگان است، ولی برای تحصیل در مدارس خصوصی باید شهریه پرداخت کرد. شهریه مدارس خصوصی می تواند بین 12 تا 14 هزار دلار باشد. سرعت تحصیل در مدارس خصوصی از مدارس دولتی بیشتر است و دانش آموزان می توانند درس های بیشتری را در یک ترم تحصیلی بخوانند. ساعت پایان کار در دبیرستان های دولتی کانادا معمولا تا دو و نیم بعدازظهر است، اما در مدارس خصوصی به خاطر وجود فعالیت های فوق برنامه، این ساعات کمی متفاوت است و دانش آموزان ساعات بیشتری را در مدرسه هستند.

در کانادا یک معلم برای این که بتواند در مدرسه تدریس کند، باید مدرک کارشناسی داشته باشد و به مجوز استانی، فدرال و یا دولتی نیاز خواهد داشت. البته به دلیل نظارت و کنترل استانی که انجام می شود، روند جذب معلم در مدارس خصوصی و دولتی متفاوت است، اما هیچ کدام از این نوع مدرسه ها به دنبال افراد بی تجربه و ناکارآمد نیستند و شاهد حضور مدرسان با تخصص در مدارس خصوصی هستیم.

هزینه تحصیل در کانادا در مدارس خصوصی به کیفیت مدرسه، شهرت آن و جایی که مدرسه در آن قرار دارد بستگی دارد و مدرسه به مدرسه متفاوت است. هر چند برخی معافیت های مالی فدرال وجود دارد اما باید به هزینه های اجباری متفرقه توجه کنید. در برخی از مدارس کانادا درخواست کمک و همکاری مالی از والدین می شود. خبر خوب این که بیشتر مدارس خصوصی به دانش آموزان با استعداد بورسیه می دهند. در بعضی مدارس هم کمک های بیرونی بزرگی وجود دارند که باعث می شوند آنها بتوانند دانش آموزان زیادی را با وضع مالی ضعیف تر بپذیرند.

انتشار: بروزرسانی: 25 شهریور 1399 شناسه مطلب: 79

به "تحصیل در کانادا در مدارس دولتی یا خصوصی؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "تحصیل در کانادا در مدارس دولتی یا خصوصی؟" امتیاز داده است | امتیاز: 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصیل در کانادا در مدارس دولتی یا خصوصی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید