تبدیل ویزای تحصیلی کانادا به اقامت دائم

تحصیل در کانادا یکی از مسیرهای معمول و البته محبوب در میان تمام کسانی است که دوست دارند برای زندگی به کانادا مهاجرت کنند. راه‌ها متعددی برای مهاجرت به کانادا و گرفتن اقامت دائم این کشور وجود دارد اما مسیر تحصیلی همچنان یکی از بهترین‌ها باقی مانده است. اجازه کار بعد از فارغ التحصیلی (Post-Graduation Work Permit) یا به اختصار PGWP فرصتی است که در اختیار دانشجویان در حال تحصیل در کانادا قرار می‌گیرد تا بتوانند در این کشور برای مدت بیشتری بمانند و بتوانند در نهایت اقامت دائم کانادا خود را به دست آورند. در ادامه می‌خواهیم شما را با جزئیات بیشتری در مورد این مسیر آشنا کنیم.

تبدیل ویزای تحصیلی کانادا به اقامت دائم

اول از همه برای گرفتن ویزای تحصیلی یا به عبارت درست‌تر اجازه تحصیل (Study Permit)، شما به یک نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی منتخب (Designated Learning Institution) یا به اختصار DLI نیاز دارید. یک موسسه آموزشی منتخب دانشگاه یا کالجی است که توسط دولت استانی یا منطقه‌ای تایید شده و صلاحیت میزبانی از دانشجویان خارجی را دارد. تمام مدرسه‌های ابتدایی و دبیرستان‌های کانادا موسسه‌های آموزشی منتخب هستند و در این لیست قرار ندارند.

پس دقت کنید برای تحصیل در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد و دکتری در کانادا شما باید مطمئن شوید که دانشگاه مورد نظرتان در لیست موسسه‌های منتخب قرار دارد.

نکته مهم: اگر دانشگاهی که هم اکنون در آن درس می‌خوانید، عنوان موسسه آموزشی منتخب دولتی خود را از دست بدهد و اجازه تحصیل شما همچنان معتبر باشد، شما می‌توانید به تحصیل در دوره پذیرش شده‌تان ادامه دهید؛ اما تنها زمانی می‌توانید اجازه تحصیل (ویزای تحصیلی) خود را تمدید کنید که از یک موسسه آموزشی منتخب دیگر پذیرش بگیرید.

اجازه کار بعد از فارغ التحصیلی

همانطور که گفته شد، برنامه اجازه کار بعد از فارغ التحصیلی امکان اقامت بیشتر شما در کانادا را فراهم می‌کند و در نهایت شما را به سمت گرفتن اقامت دائم این کشور هدایت می‌کند، اما مهم است بدانید که آیا شما واجد شرایط این هستید که بعد از فارغ التحصیلی کار کنید یا خیر. دقت کنید تمام موسسه‌های آموزشی منتخب، شما را واجد شرایط برنامه اجازه کار بعد از فارغ التحصیلی نمی‌کنند.

غیر از این که شما باید از یک موسسه آموزشی منتخب واجد شرایط فارغ التحصیلی شوید، باید دیگر شرایط لازم برای گرفتن اجازه کار بعد از فارغ‌التحصیلی (PGWP) را هم داشته باشید.

در ادامه به تفکیک استان‌ها تمام موسسه‌های آموزشی منتخب را لیست کرده‌ایم که دوره‌های آموزشی دارند که شما با تحصیل در آنها واجد شرایط دریافت اجازه کار بعد از فارغ التحصیلی می‌شوید.

آلبرتا

بریتیش کلمبیا

مانیتوبا

نیوفاندلند و لابرادور

قلمروهای شمال غربی

نوا اسکوشیا

انتاریو

کبک

جزیره پرنس ادوارد

نیوبرانزویک

یوکون

ساسکاچوان

منبع: canada.ca
انتشار: بروزرسانی: 5 مهر 1399 شناسه مطلب: 124

به "تبدیل ویزای تحصیلی کانادا به اقامت دائم" امتیاز دهید

6 کاربر به "تبدیل ویزای تحصیلی کانادا به اقامت دائم" امتیاز داده اند | امتیاز: 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل ویزای تحصیلی کانادا به اقامت دائم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید