استادی پرمیت کانادا چیست؟

اجازه تحصیل (که به نوعی با عنوان ویزای تحصیلی کانادا مشهور شده)، اجازه ای است که به یک دانش آموز یا دانشجوی بین المللی داده می شود تا در مدت مشخصی در کشور کانادا درس بخواند. متقاضیان تحصیل در کانادا باید قبل از ورودشان به این کشور و با ارائه مدارک مشخصی این اجازه را دریافت کنند.

استادی پرمیت کانادا چیست؟

کانادا یکی از بهترین کشورها برای ادامه تحصیلات تکمیلی است و هر سال حدود 120 هزار دانش آموز یا دانشجوی خارجی برای تحصیل در دانشگاه ها، کالج ها و مدارس کانادا، مجوز تحصیلی یا استادی پرمیت دریافت می کنند. در نظر داشته باشید که اگر مقیم دائم یا شهروند کانادا نیستید و دوره تحصیلی که در آن ثبت نام می کنید بیشتر از 6 ماه طول می کشد (دور تمام وقت؛ یعنی حدود 15 ساعت یا بیشتر ساعات درسی در هفته)، باید برای تحصیل در کانادا باید اجازه تحصیل دریافت کنید.

اجازه تحصیل یا استادی پرمیت را اداره مهاجرت کانادا صادر می کند. دقت کنید با این که این طور متداول شده، اجازه تحصیل با ویزای تحصیلی کانادا متفاوت است. ویزای کانادا مجوز ورود شما به کانادا است، در حالی که استادی پرمیت به شما اجازه می دهد در کانادا بمانید و تحصیل کنید.

شهروندان بسیاری از کشورهای جهان برای ورود به کانادا نیازی به دریافت ویزا ندارند و از گرفتن ویزای توریستی معاف هستند، با این حال حتی این افراد هم باید برای تحصیل در کانادا مجوز تحصیلی دریافت کنند. از این میان می توان به شهروندان کشورهای آلمان، ایتالیا، لهستان و آمریکا اشاره کرد.

در مورد شهروندان ایرانی، برای ورود به کانادا به ویزای موقت نیاز دارند، در نتیجه برای آنها به طور معمول فرآیند گرفتن ویزا و مجوز تحصیلی یکی می شود. متقاضی به طور همزمان و از خارج از کانادا تقاضای مجوز تحصیلی و ویزای کانادا می دهد. اگر با تقاضای او موافقت شود، برایش ویزای کانادا صادر می شود و هنگام ورود به کانادا یا کمی پس از آن مجوز تحصیلی یا استادی پرمیت او در برگه جداگانه ای در اختیارش قرار می گیرد.

انتشار: بروزرسانی: 25 شهریور 1399 شناسه مطلب: 112

به "استادی پرمیت کانادا چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استادی پرمیت کانادا چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید