اجازه کار بعد از فارغ التحصیلی در کانادا

اجازه کار بعد از فارغ التحصیلی که به اختصار PGWP خوانده می‌شود، ستون اصلی سیستم مهاجرت به کانادا است. این برنامه به دانشجویان خارجی اجازه می‌دهد بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه یا کالج‌شان، به مدت 3 سال در کانادا کار کنند. این برنامه همچنین به دانشجویان در حال تحصیل در کانادا کمک می‌کند بعد از فارغ‌التحصیلی اقامت دائم این کشور را به دست آورند. برنامه PGWP یک اجازه کار باز است؛ به بیان دیگر دارنده این اجازه می‌تواند برای هر کارفرمایی در هر جایی از کانادا کار کند و کارش را در مدت اعتبار اجازه به دلخواهش تغییر دهد.

اجازه کار بعد از فارغ التحصیلی در کانادا

نحوه درخواست اجازه کار بعد از فارغ‌التحصیلی در کانادا

برای این که دانشجویان در حال تحصیل در کانادا بتوانند اجازه کار بعد از فارغ التحصیلی خود را به دست آورند، باید یک اجازه اقامت معتبر داشته باشد یا کانادا را ترک کرده باشند. شما همچنین باید از یک موسسه آموزشی منتخب (DLI) واجد شرایط، فارغ‌التحصیل شده باشید. شما باید شواهد روشنی ارائه دهید که این شرایط را دارید:

  • شما دوره آموزشی برای گرفتن مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری خود را در یک دانشگاه واجد شرایط در کانادا کامل کرده‌اید؛ دوره‌ای که حداقل 8 ماه زمان برده تا شما بتوانید دیپلم و یا مدرک خود را بگیرید.
  • شما برای رشته‌ای که از طریق آن قرار است درخواست گرفتن اجازه کار بعد از فارغ التحصیلی را بدهید، در تمامی ترم‌های تحصیلی یک دانشجوی تمام وقت بوده‌اید.
  • شما از موسسه آموزشی منتخب واجد شرایط در حال تحصیل در آن، نامه‌ای رسمی دریافت کرده‌اید که در آن اشاره شده شما شرایط کامل شدن دوره تحصیلی‌تان را داشته‌اید. این نامه رسمی باید در تقاضای اجازه کار بعد از فارغ التحصیلی ضمیمه شود.

کانادا علاقه‌مند است که فارغ‌التحصیلان و دانشجویان بین‌المللی در حال تحصیل در کانادا برای پیدا کردن کار و ماندن طولانی مدت در این کشور برنامه‌ریزی کنند. برای آسان کردن مسیر برای آنها برای رسیدن به این هدف، برنامه اجازه کار بعد از فارغ التحصیلی طرح‌ریزی شده که در آن دانشجویان می‌توانند تجربه کاری ارزشمندی به دست آورند.

با به دست آوردن این تجربه، فارغ التحصیلان نه تنها می‌توانند درآمد یک فرد شاغل حرفه‌ای را به دست آورند، بلکه می‌توانند از برنامه‌های مهاجرتی اقامت دائم این کشور که نیازمند تجربه کار در کانادا است بهره ببرند.

اجازه کار بعد از فارغ التحصیلی حداکثر می‌تواند تا 3 سال اعتبار داشته باشد؛ بسته به مدت زمان دوره تحصیل در کانادا. در ضمن با داشتن این اجازه، نه متقاضی کار و نه کارفرما نیازی به گرفتن تاییدیه تاثیر بازار کار (Labour Market Impact Assessment یا به اختصار LMIA) نخواهند داشت.

مدت زمان اجازه کار بعد از فارغ التحصیلی

مدت زمان اعتبار اجازه کار بعد از فارغ التحصیلی به مدت زمان دوره تحصیل در کانادا بستگی دارد.

مدت زمان دوره تحصیل در کانادا

مدت زمان اعتبار اجازه کار

کمتر از 8 ماه

غیر قابل قبول

بین 8 تا 24 ماه

معتبر به اندازه دوره تحصیل

24 ماه و بیشتر

تا 3 سال

بیشتر از یک دوره تحصیلی

تا 3 سال، اگر بیشتر از 1 دوره تحصیلی واجد شرایط، کامل شده باشد

منبع: moving2canada.com
انتشار: بروزرسانی: 25 مهر 1399 شناسه مطلب: 138

به "اجازه کار بعد از فارغ التحصیلی در کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "اجازه کار بعد از فارغ التحصیلی در کانادا" امتیاز داده است | امتیاز: 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجازه کار بعد از فارغ التحصیلی در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید