آیا تحصیل دبیرستان در کانادا خوب است؟

وقتی دانش آموزی برای تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان به این کشور سفر می کند، فرصت های بی نظیری برای آینده اش در زمینه تحصیل و کار دارد. ایم کشور یکی از پیشرفته ترین و سطح بالاترین کشورهای دنیا است و دانش آموزان بعد از اتمام مقطع دبیرستان می توانند خیلی راحت تر از بقیه برای ادامه تحصیل و زندگی در کانادا اقدام کنند.

آیا تحصیل دبیرستان در کانادا خوب است؟

کیفیت آموزشی مدارس دولتی کانادا بسیار بالا است. برای مثال مدارس دولتی انتاریو برخی از بهترین مدارس دنیا هستند. کیفیت آموزشی در این مدارس بسیار بالا است، به طوری که دانش آموزان فارغ التحصیل با معدل بالا (85 درصد به بالا) تقریبا در هر دانشگاه و رشته ای پذیرفته می شوند. فارغ التحصیلان مدارس انتاریو که معدل خوبی داشته باشند، می توانند از طرف دانشگاه ها بورسیه هم بگیرند که این خود باعث می شود تمام یا بخشی از هزینه تحصیل در کانادا برای آنها به وسیله خود دانشگاه یا سازمان های خصوصی یا دولتی پرداخت شود.

بیشتر دانش آموزان ایرانی سال دوم یا سوم دبیرستان را برای تحصیل در کانادا و ورود به مدارس انتاریو انتخاب می کنند. با این وجود ورود به مدرسه های کانادا از سال دوم راهنمایی (کلاس هفتم) و یا زودتر هم امکان پذیر است.

مانع بزرگ در پیشرفت درسی بعضی از دانش آموزان عدم آشنایی آنها به زبان انگلیسی است. دبیرستان های کانادا در زمینه رفع این مشکل تخصص دارند. با این وجود اگر دانش آموز با زبان انگلیسی کاملا ناآشنا باشد و از سوی دیگر استعداد زبان آموزی هم نداشته باشد، ممکن است یک یا دو ترم تحصیلی عقب بیافتد. گفتنی است دبیرستان تلاش خواهد کرد از این اتفاق جلوگیری شود.

همیشه به یاد داشته باشید که وضعیت اقتصادی خانواده دانش آموز، سابقه سفرهای خارجی او و خانواده اش، سیاست های روز اداره مهاجرت کانادا و مقطع تحصیلی انتخابی می تواند روی شانس گرفتن ویزای دانش آموزی کانادا اثرگذار باشند.

انتشار: بروزرسانی: 25 شهریور 1399 شناسه مطلب: 108

به "آیا تحصیل دبیرستان در کانادا خوب است؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "آیا تحصیل دبیرستان در کانادا خوب است؟" امتیاز داده است | امتیاز: 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا تحصیل دبیرستان در کانادا خوب است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید