شرایط تحصیل در انگلیس چیست؟

برای آب و هوای بارانیش مشهور است، اما برای داشتن برخی از برترین و نامدارترین دانشگاهها و موسسات آموزش عالی دنیا هم مشهور است. تحصیل در انگلیس یکی از هوشمندانه‌ترین انتخاب ها برای علاقه مندان به بالا بردن سطح دانش و همچنین سطح زندگیشان است، چرا که با تحصیل در انگلستان آنها می توانند مدرکی معتبر و البته دانشی کاربردی به دست آورند و حتی اگر بخواهند برای پیدا کردن کار و اقامت دائم در این کشور اقدام کنند.

شرایط تحصیل در انگلیس چیست؟

نخستین گام برای تحصیل در انگلیس گرفتن پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه‌ها و یا موسسات آموزش عالی این کشور است. در مرحله بعدی شما باید ویزای تحصیلی انگلیس را دریافت کنید. توجه کنید که بدون گرفتن پذیرش تحصیلی نمی‌توانید ویزای تحصیلی انگلیس را دریافت کنید و بدون ویزای تحصیلی هم نمی‌توانید در انگلستان بمانید و ادامه تحصیل بدهید. نکته مهم و تاثیرگذار دیگر برای دریافت ویزای تحصیلی انگلیس، داشتن تمکن مالی مناسب است که متقاضی باید مدارک این تمکن مالی را به سفارت ارائه دهد.

برای تحصیل در انگلیس در مقطع کارشناسی، شخص باید حداقل 18 سال سن داشته باشد و مدرک معتبر دوره پیش‌ دانشگاهی را ارائه دهد. سطح دانش زبان برای اخذ پذیرش تحصیلی انگلیس برای این مقطع به طور میانگین نمره آیلتس 6 است. متقاضی همچنین باید بتواند تمکن مالی خود برای تامین هزینه‌های زندگی و تحصیل در انگلیس را اثبات کند. البته در بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌های این کشور دوره‌های آموزش زبان برگزار می‌شوند که متقاضیان می‌توانند قبل از آغاز دوره تحصیلی خود با شرکت در آنها نمره لازم برای اخذ پذیرش رشته مد نظرشان در مقطع کارشناسی را به دست آورند.

بیشتر دانشگاه‌ها و کالج‌ها در انگلیس برای اولین سال تحصیل دانشجویان خارجی، خوابگاه‌های شخصی در محل دانشگاه به آنها ارائه می دهند که معمولا اتاقی مجزا در یک آپارتمان مشترک با سایر دانشجویان است. بسته به دانشگاهی که از آن پذیرش تحصیلی می‌گیرید، خوابگاه دانشجویی می‌تواند شرایط متفاوتی از نظر کیفیت خدمات داشته باشد. در بسیاری از دانشگاه‌ها خوابگاه ویژه دختران و پسران وجود دارد.

پس از پایان اولین سال تحصیل، بسیاری از دانشجویان خارجی به سراغ خوابگاه و یا اقامتگاه‌های خصوصی می روند. دانشجو می تواند خوابگاه را تنها برای خود و یا به صورت مشترک با چند دانشجوی دیگر اجاره کند که البته در روش دوم هزینه‌های زندگی در انگلیس برای او کاهش پیدا خواهد کرد.

برای اخذ پذیرش دانشگاه و تحصیل در انگلیس عموما محدودیت سنی وجود ندارد، البته به جز رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی که پذیرش به افرادی با حداکثر 23 سال سن اعطا می‌شود. در سوی دیگر همانطور که اشاره شد برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی در انگلیس، متقاضی باید حداقل 18 سال سن داشته باشد. در باقی موارد و برای تحصیل در انگلیس در مقاطع فوق لیسانس و دکترا محدودیت سنی وجود ندارد.

هزینه تحصیل در انگلیس بسته به مقطع و رشته تحصیلی دانشجو بسیار متفاوت است. به طور کلی هزینه تحصیل در رشته‌های علوم انسانی به مراتب کمتر از رشته‌های آزمایشگاهی و تحقیقاتی است. برای مثال شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی رشته علوم سیاسی در دانشگاه شفیلد حدود 10 هزار پوند خواهد بود، اما شهریه تحصیل در رشته علوم آزمایشگاهی در همین مقطع تا 25 هزار پوند نیز می رسد.

انتشار: بروزرسانی: 25 شهریور 1399 شناسه مطلب: 12

به "شرایط تحصیل در انگلیس چیست؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "شرایط تحصیل در انگلیس چیست؟" امتیاز داده است | امتیاز: 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط تحصیل در انگلیس چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید