در مورد تحصیل در استرالیا بدانیم

این کشور را بیشتر به عنوان یک مقصد پر طرفدار برای مهاجرت می شناسند؛ با این حال به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در جهان، تحصیل در استرالیا می تواند زندگی دانشجویان بین المللی را در مسیری مشخص و روشن قرار دهد، جایی که می توانند در یک محیط آموزشی عالی به کسب علم و دانش بپردازند و همچنین بعد از پایان تحصیلات شان برای اقامت دائمی در این کشور اقدام کنند.

در مورد تحصیل در استرالیا بدانیم

استرالیا، سومین کشور محبوب در بین دانشجویان بین المللی برای ادامه‌ی تحصیل است. پس از انگلستان و آمریکا، این کشور بیشترین پذیرش دانشجوی خارجی را دارد. در لیست 100 دانشگاه برتر دنیا، استرالیا 7 دانشگاه را در این لیست دارد، در نتیجه یکی از مطمئن ترین گزینه ها برای ادامه تحصیل است. با جمعیتی 23 میلیونی و داشتن حدود 22000 دوره دانشگاهی در 1100 کالج و دانشگاه، تحصیل در استرالیا گزینه های متعددی را پیش روی علاقه مندان قرار می دهد. این کشور توانسته در سیستم رتبه بندی دانشگاه های ملی جهان در سال 2012، بالاتر از آلمان هلند و ژاپن، در رتبه ی 8 قرار بگیرد.

5 شهر استرالیا در لیست 30 شهر برتر برای دانشجویان از نظر هزینه، کیفیت زندگی و استخدام دانشجویی قرار دارند. استرالیا با جذب و تعلیم حدود 2.5 میلیون دانشجو از سراسر جهان، توانسته استعدادهای بی نظیری را برای کل جهان پرورش دهد. 15 جایزه نوبل و اختراعات بی نظیر جهان در زمینه های مختلف مانند پنیسیلین، سونوگرافی، اینترنت بی سیم، سمعک، جعبه سیاه هواپیما و بسیاری از اکتشافات تکرارنشدنی جهان، مربوط به دانشجویان دانشگاه های استرالیا بوده اند.

مزیت دیگر تحصیل در استرالیا، امکان اشتغال به کار به مدت 20 ساعت در هفته از همان شروع دوره تحصیل است. دانشجو همچنین می تواند در تعطیلات، برای ساعات نامحدود کار کند. به بیان دیگر دانشجو می تواند با ویزای دانشجویی استرالیا و اشتغال به تحصیل، درآمد کسب کند که این موضوع یکی از برتری های تحصیل در استرالیا است. متقاضی ویزای دانشجویی می تواند همسر و فرزندان خود را به عنوان همراه با خود به این کشور بیاورد. همسر دانشجو نیز اجازه 20 ساعت کار در هفته را دارد.

آن چه که تحصیل در استرالیا را از تحصیل در سایر کشورها متمایز می کند، هزینه های زندگی در مقایسه با بسیاری از کشورهای دانشجوپذیر جهان (مانند انگلستان) است. بسیاری از دانشگاه های برتر استرالیا در مناطقی قرار دارند که هزینه های زندگی در آنها پایین است. البته که زندگی در شهرهای بزرگی مانند سیدنی و یا ملبورن، مانند سایر شهرهای بزرگ و مشهور جهان، هزینه بیشتری دارد.

سالانه 200 میلیون دلار بورسیه دولتی به دانشجویان داده می شود. اگر چه شرایط، مقدار بورسیه و رشته ها در این زمینه متفاوت هستند، اما این امکان برای بسیاری از دانشجویان خارجی فراهم است تا بتوانند بورسیه تحصیلی دریافت کنند. بدون شک علاوه بر موارد فوق، زندگی در استرالیا امکان برخورداری از آب و هوایی عالی، زندگی در محیطی امن، آرامش بخش و مطمئن را را به دانشجویان می دهد که شاید برای هر شخصی، تصویری ایده آل از آینده ای روشن و موفق باشد.

انتشار: بروزرسانی: 25 شهریور 1399 شناسه مطلب: 15

به "در مورد تحصیل در استرالیا بدانیم" امتیاز دهید

3 کاربر به "در مورد تحصیل در استرالیا بدانیم" امتیاز داده اند | امتیاز: 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در مورد تحصیل در استرالیا بدانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید