تحصیل در انگلیس (انگلستان)

انگلستان یکی از محبوب‌ترین مقصدهای تحصیلی در بین دانشجویان از سراسر جهان است. دانشجویان برای تحصیل در انگلیس از کشورهای دور و نزدیک، خودشان را به این کشور می‌رسانند تا بتوانند در یکی از معتبرترین، بهترین و کارآمدترین سیستم‌های آموزشی دنیا تحصیل کنند. از نظر تعداد دانشجوی خارجی این کشور در میان برترین مقصدهای تحصیلی دنیا قرار گرفته و بعد از آمریکا در مقام دوم قرار دارد. دانشجویان در زمان تحصیل در انگلستان می‌توانند مهارت‌ها، دانش و ارتباط‌های لازم برای کار آینده‌شان را به دست آورند. در ضمن تحصیل در این کشور یکی از مطمئن‌ترین مسیرها برای دریافت اقامت دائم انگلستان است. شما می‌توانید بعد از پایان تحصیل به کشور خودتان برگردید یا با گرفتن ویزای کار به مدت بیشتری در اینجا بمانید. در هر دو صورت تفاوتی نمی‌کند، شما با تحصیل در انگلیس تجربه و دانشی به دست آورده‌اید که می‌تواند شما را به سمت آینده‌ای درخشان و روشن هدایت کند.

مراحل تحصیل در انگلستان

تصمیم گرفته‌اید برای ادامه تحصیل به این کشور سفر کنید. مطمئنا به خاطر مزیت‌های فراوان تحصیل در انگلیس، تصمیم خیلی سختی نبوده است. اما برای عملی کردن این تصمیم شما باید قدم‌های متعددی را بردارید. برای گرفتن ویزای تحصیلی انگلیس و سفر به این کشور شما باید کارهای مختلفی را انجام دهید:

تحصیل در انگلیس

  1. دانشگاه و رشته مورد نظر خودتان را از میان گستره متنوعی از دانشگاه‌ها و رشته‌ها انتخاب کنید.
  2. نیازمندی‌ها برای پذیرفته شدن در دانشگاه مورد نظرتان را پیدا کنید و مدارک مربوط به آنها را آماده کنید.
  3. درخواست پذیرش خود را به دانشگاه ارائه دهید.
  4. منتظر نامه پذیرش باشید؛ نامه‌ای که در آن دانشگاه اعلام می‌کند پذیرای شما برای تحصیل در آنجا خواهد بود.
  5. مدارک تمکن مالی خود را آماده کنید؛ برای گرفتن ویزای تحصیلی انگلیس شما باید نشان دهید توانایی مالی برای پرداخت هزینه‌های دانشگاه و زندگی‌تان را دارید.
  6. بعد از ارائه درخواست ویزا و گرفتن ویزای دانشجویی، شما می‌توانید مقدمات سفر برای تحصیل در انگلستان را بچینید.

چرا تحصیل در انگلستان؟

وقتی صحبت از آموزش، مراکز آموزشی و دوره‌های آکادمیک باشد، انگلستان شهرتی جهانی دارد. و سخت نیست که متوجه شد این شهرت و محبوبیت از کجا می‌آید؛ دانشگاه‌ها در این کشور حدود 1 قرن قدمت دارند. دانشگاه‌هایی مانند آکسفورد و کمبریج حدود 800 سال پیش تاسیس شده‌اند. همین شهرت در زمان حال هم وجود دارد و حالا تحصیل در انگلستان به یکی از اصلی‌ترین هدف‌های دانشجویان مشتاق ادامه تحصیل در خارج و ساخت آینده‌ای بهتر برای خودشان تبدیل شده است. بر طبق رتبه‌بندی‌های جهانی، حدود یک‌پنجم از 50 دانشگاه برتر دنیا در انگلیس قرار گرفته‌اند.

انگلیس کشوری با گستردگی فرهنگی فوق‌العاده بالا است. شهروندان کشورهای مختلف از گوشه و کنار دنیا در این کشور به صورت موقت، برای کار یا تحصیل و یا با داشتن اقامت دائم در این کشور حضور دارند. بر طبق گفته‌ی آژانس آمارهای تحصیلی، انگلیس دومین مقصد محبوب در سراسر دنیا برای ادامه تحصیل است. تنها بین سال‌های 2017 تا 2018 حدود 450 هزار دانشجوی بین‌المللی مشغول تحصیل در انگلستان بودند. بنابراین مطمئن باشید از طرف جامعه و دانشگاه‌های این کشور یک خوشامدگویی گرم دریافت خواهید کرد و تحصیل در انگلیس برای شما یک تجربه عالی و بی‌نظیر خواهد بود.

شما برای تحصیل در انگلستان می‌توانید از بین گستره متنوعی از مقاطع و رشته‌ها انتخاب داشته باشید. از هنر و طراحی گرفته تا تجارت و مدیریت و دوره‌های مختلف پزشکی، شما گزینه‌های زیادی در پیش رویتان دارید. بنابراین فرقی نمی‌کند به چه رشته‌ای علاقه داشته باشید؛ در دانشگاه‌های این کشور می‌توانید رشته مورد علاقه خود را پیدا کنید و به تحصیل ادامه دهید. برخی مواقع شما می‌بینید رشته‌هایی در دانشگاه‌های انگلیس تدریس می‌شوند که از وجودشان هم خبر نداشتید.

در این کشور شما معمولا می‌توانید دوره کارشناسی خود را تنها در 3 سال تمام کنید، اگر بی‌وقفه درس بخوانید. گرفتن مدرک کارشناسی ارشد هم می‌تواند تنها 1 سال به طول بیانجامد. این موقعیت در بسیاری دیگر از کشورها مانند آمریکا وجود ندارد؛ در آمریکا شما برای گرفتن مدرک کارشناسی حداقل باید 4 سال درس بخوانید و تمام شدن دوره کارشناسی ارشد هم 2 سال زمان می‌برد. در نتیجه اگر شما تحصیل در انگلستان را انتخاب کنید، می‌توانید زودتر فارغ‌التحصیل شوید و در هزینه تحصیل در انگلیس و دیگر هزینه‌های زندگی شامل مسکن یک صرفه‌جویی قابل توجه داشته باشید. همین مزیت عالی باعث شده تحصیل در این کشور این چنین محبوب باشد.

تحصیل در انگلیس تماما در مورد رفت و آمد به دانشگاه و خوابگاه نیست؛ شما در هر زمانی فرصت دارید تا از جاذبه‌های شگفت‌انگیز این کشور دیدن کنید. انگلستان تاریخی غنی دارد و  این تاریخ فوق‌العاده را می‌توانید در جای‌جای کشور و در تمام جاذبه‌های تاریخی آن ببینید. از برج لندن و کاخ باکینگهام گرفته تا استون هنج و قلعه ادینبورگ، کلی جا برای دیدن وجود دارد. اگر به دنبال کمی هیجان هستید می‌توانید اجراهای زنده موسیقی از مشهورترین هنرمندان دنیا را در سالن‌هایی مانند قصر الکساندرا در لندن و سالن سمفونی برمینگام ببینید. این کشور همچنین برخی از مشهورترین و محبوب‌ترین فستیوال‌های موسیقی در جهان را دارد.

تحصیل در انگلیس

رفت و آمد از هر جایی در قاره اروپا به انگلیس ساده‌تر از هر زمانی است. چه با قطار باشد یا با هواپیما، تحصیل در انگلستان به شما این فرصت بی‌نظیر را می‌دهد که به هر بخشی از قاره سبز به راحتی و به سرعت (در بسیاری از موارد تنها در کمتر از چند ساعت) دسترسی داشته باشید. از مزیت تحصیل در انگلیس استفاده کنید و کشورهای مختلف اروپا و فرهنگ‌های جالب‌توجه‌شان را تجربه کنید. با وجود تعطیلات تابستانی 12 تا 14 هفته‌ای، شما کلی اوقات فراغت در زمان تحصیل‌تان در اختیار دارید.

لندن منزلگاه بزرگترین کتابخانه جهان است. در کتابخانه بریتانیا بیشتر از 170 میلیون عنوان کتاب نگهداری می‌شود. این کتابخانه یک اتاق مطالعه بسیار معروف دارد، جایی که دانشجویان مشغول تحصیل در انگلستان برای درس خواندن در آرامش و سکوت به آن مراجعه می‌کنند. بنابراین حتی اگر کتابخانه دانشگاه‌تان کتاب مورد نظرتان را نداشت، همواره می‌توانید روی کتابخانه بریتانیا حساب کنید.

انگلیسی صحبت کردن یک مهارت بسیار کاربردی مورد استفاده در بازار تجارت جهانی است؛ و برای یاد گرفتن آن چه جایی بهتر از بریتانیا؟ از آن جایی که کلاس‌ها تماما به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند، تحصیل در انگلیس این فرصت بی‌نظیر را به شما می‌دهد تا مهارت‌های زبانی خود را ارتقا دهید.