تحصیل در آمریکا

تحصیل در آمریکا سالیان درازی است که در برنامه زندگی بسیاری از دانشجویان و علاقه‌مندان به کسب دانش و تجربه و همچنین ساخت یک زندگی بهتر برای خودشان و خانواده‌شان قرار دارد. تحصیل در امریکا افق‌های فراوانی را در پیش روی دانشجویان باز می‌کند. این سرزمین یکی از پیشروترین و موفق‌ترین سیستم‌های آموزشی دنیا را در اختیار دارد؛ در ضمن تنوع رشته‌های تحصیلی و دانشگاه‌ها در این سرزمین پهناور شاید بیشتر از هر جای دیگری در دنیا باشد. شما باید شرایط تحصیل در آمریکا را داشته باشید تا بتوانید در این مسیر قرار بگیرید و برای رسیدن به آینده‌ای روشن‌تر قدم بردارید. غیر از انگیزه و پشتکار، شما برای سفر به این کشور به قصد تحصیل، باید تمکن مالی داشته باشید؛ تمکن مالی که به دولت این کشور نشان می‌دهد شما می‌توانید در مدت اقامت‌تان از پس هزینه‌های تحصیل و زندگی بربیایید.

چرا تحصیل در آمریکا؟

بر کسی پوشیده نیست که بسیاری از دانشگاه های آمریکا به طور مداوم در تمامی فهرست‌های برترین موسسه‌های آموزشی در جهان، حضوری قدرتمند دارند. بخشی از این کیفیت به این دلیل است که دانشگاه‌های امریکا به خوبی پشتیبانی می‌شوند و بودجه‌های بالایی در زمینه آموزش دارند. اما این تمام داستان نیست؛ دانشگاه‌ها در این کشور استانداردهای بالای آکادمیک و نیازمندی‌های و الزامات سفت و سختی برای پذیرش دانشجویان‌شان دارند؛ الزاماتی که باعث شده‌اند از همان ابتدا کیفیت آموزشی در دانشگاه‌ها در بالاترین سطح قرار بگیرد. دانشجویان بین‌المللی از سراسر دنیا برای تحصیل در امریکا برنامه‌ریزی و تلاش می‌کنند؛ دانشگاه‌ها هم تمام تلاش‌شان را می‌کنند این دانشجویان بتوانند به بهترین نحو در زمینه کاری خود آماده شده و اگر تمایل داشتند به کشورشان برگردند و کوله‌باری پر از دانش و تجربه داشته باشند.

تقریبا تمام دانشگاه‌های این کشور گوناگونی فرهنگی را به عنوان بخشی از زیربنای مجموعه‌شان در نظر می‌گیرند. دانشجویان در زمان تحصیل در امریکا، در کلاس‌های درس یا در خوابگاه‌ها، عموما در کنار دانشجویانی از ملیت‌ها و با ادیان و خواستگاه‌های متفاوت قرار می‌گیرند. همین دسترسی و ارتباط با اشخاصی با پیش‌زمینه‌های فرهنگی گوناگون باعث شده تحصیل در امریکا به یک تجربه خارق‌العاده و بی‌نظیر تبدیل شود. تحصیل در محیطی جدید و خارجی به شما می‌آموزد بتوانید میزان تحمل خود را بالا ببرید و درهای ذهن‌تان را به روی فرهنگ‌های جدید و احتمالا در جاهایی متفاوت با فرهنگ خودتان باز کنید؛ و مسلما به سبب وجود چنین محیط غنی و پرباری در دانشگاه‌های آمریکا، شما در این سفر این فرصت عالی را خواهید داشت.

تحصیل در کانادا

دانشگاه‌های امریکا محیطی انعطاف‌پذیر از نظر تحصیلی را به دانشجویان ارائه می‌دهند. تحصیل در آمریکا به شما فرصت می‌دهد در این محیط قرار بگیرید؛ محیطی که با روش‌های انعطاف‌پذیر آموزشیش شناخته می‌شود و به دانشجویان اجازه می‌دهد در بخش‌های گوناگون تحصیلی رشد کنند. بسته به توانایی‌ها، علاقه‌مندی‌ها و هدف‌هایتان، دانشگاه‌های این کشور فرصت‌هایی را در اختیار شما می‌گذارند تا بتوانید ساختار کلاس و روش‌های آموزشی را تغییر دهید و یادگیری برایتان درگیرکننده و جذاب باشد و در عین حال کاملا منطبق بر محدوده فعالیت‌تان.

برای تحصیل در آمریکا از کجا شروع کنم؟

برای تبدیل شدن به یک دانشجوی بین‌المللی، گرفتن ویزای تحصیلی آمریکا و در نهایت تحصیل در یکی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی این کشور، شما باید چند مرحله مهم را طی کنید. به صورت فهرست‌وار این مراحل این‌ها هستند:

تحصیل در کانادا

  • تحقیق در مورد دانشگاه‌ها، رشته‌ها و انتخاب دانشگاه مورد نظرتان
  • ارائه درخواست پذیرش به دانشگاه
  • دریافت نامه پذیرش
  • ارائه دیگر مدارک و اقدام برای گرفتن ویزای دانشجویی آمریکا
  • دریافت ویزا و سفر به این کشور

اولین قدم این است که تصمیم بگیرید برای اخذ پذیرش کدام دانشگاه اقدام کنید. این مرحله اغلب مرحله پیچیده‌ای است، چرا که شما باید اطلاعات زیادی را داشته باشید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. آمریکا یکی از بزرگترین کشورهای دنیا است و تعداد زیادی موسسه آموزش عالی و دانشگاه در سرتاسر آن پخش شده‌اند؛ به همین دلیل تنوع در زمینه رشته‌ها، دانشگاه‌ها و حتی نحوه آموزش و سرفصل‌های آموزشی در مورد یک رشته مشخص بسیار زیاد هستند. اگر مطمئن نیستید باید از کجا شروع کنید، ما در مجموعه آکادمی هاب آماده‌ایم تا اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار بدهیم، شما را با گزینه‌های در پیش رویتان آشنا کرده و شما را در رسیدن به هدف اخذ ویزای دانشجویی آمریکا و تحصیل در این کشور همراهی کنیم.

در زمان انتخاب یک دانشگاه باید به نکته‌های فراوانی توجه کنید، مانند سرفصل‌های درسی رشته مورد نظرتان، شرایط اقامتی و خوابگاه، هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه و خیلی موارد دیگر. با این وجود بعد از این که دانشگاه‌ها و موسسات مورد نظرتان را پیدا کردید، قدم بعدی برای تحصیل در آمریکا تماس با واحد پذیرش آن دانشگاه‌ها و ارائه درخواست برای پذیرش است. حتما فراموش نکرده‌اید که برای تحصیل در آمریکا شما باید یک مدرک معتبر زبان انگلیسی داشته باشید، بنابراین اگر این مدرک را ندارید بهتر است تا جلوتر نرفته‌اید برای گرفتن مدرک آیلتس یا تافل خود اقدام کنید، چرا که دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی این کشور برای قبول کردن شما به عنوان دانشجویشان این مدرک زبان را طلب می‌کنند. وقتی درخواست شما توسط دانشگاه بررسی شد، شما باید مدارک لازم و درخواست شده از طرف آن‌ها (عموما شامل مدارک سوابق تحصیلی) را ارسال کنید و هزینه‌های بررسی درخواست پذیرش را پرداخت کنید.

مرحله بعدی انتظار برای قبولی پذیرش در دانشگاه است. این بخش از فرایند ممکن است زمان ببرد اما شما باید صبور باشید. در ضمن به شما توصیه می‌کنیم خیلی زود برای گرفتن ویزای دانشجویی آمریکا اقدام کنید تا فرایند رسیدن به هدف‌تان (یعنی تحصیل در یکی از پیشروترین سیستم‌های آموزشی جهان) بدون وقفه و به خوبی پیش برود. بعد از این که دانشگاه با درخواست شما موافقت کرد و شما در موسسه آموزشی مورد نظرتان پذیرفته شدید، یک فرم دریافت می‌کنید. این مدرکی است که شما برای گرفتن ویزای تحصیلی آمریکا به آن نیاز دارید. شما باید نامه پذیرش به اضافه دیگر مدارک شامل پاسپورت و تمکن مالی خود را به سفارت ارائه دهید تا بتوانید ویزای خود را دریافت کنید. در بیشتر موارد ویزای F1 به متقاضیان تحصیل در امریکا داده می‌شود. وقتی با درخواست اخذ ویزا موافقت شد، برچسب ویزا روی پاسپورت‌تان چسبانده می‌شود و شما آماده هستید تا به این کشور سفر کنید و برگی جدید از دفتر زندگی‌تان به سمت آینده‌ای روشن‌تر را باز کنید.